Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: حاشیه نشینی فقط سکونت در اطراف شهر نیست چرا که بهترین منطقه شهر هم منطقه حاشیه نشین شهر است، قرار گرفتن در حاشیه خدمات ، تعریف حاشیه نشینی را ایجاد می کند، اگر بخواهیم افراد را در حاشیه خدمات نگه داریم، حاشیه نشینی را ایجاد کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کوروش محمدی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: طی سه سال گذشته 120 درصد افزایش اعتبارات محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار شهری اصفهان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سه سال قبل که مدیریت شهری را تحویل گرفتیم تحولاتی در حوزه های مختلف مدیریت شهری اتفاق افتاد از جمله حوزه اجتماعی شهر اصفهان، که به علت مسائل کلیدی در حوزه کالبدی و کلیدی هنوز هم با معضلات جدی دست و پنجه نرم می کند و دچار مشکلات  و بیماری اجتماعی شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همه دستگاه ها نگران فقر و آسیب اجتماعی و حاشیه نشینی هستند ولی این معضل نتیجه نگاه و تفکری است که با تولید فقر و ماندگاری آن در جامعه همراهی می کند. از مدیریت شهری تشکر میکنم چرا که در حوزه اجتماعی علاه بر ایجاد دفاتر تسهیل گری که در 4 نقطه حاشیه نشین اصفهان ایجاد کرد،  در صدد راه اندازی 220 شبکه محلی اجتماعی در محله های اصفهان هم هستیم که در کشور بی نظیر بوده و می تواند به افزایش مشارکت مردم کمک کند.

 محمدی تاکید کرد:انتظار داریم که دستگاه های استان اعم از استانداری، بهزیستی، هلال احمر، نیروی انتظامی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی که با این طرح همراهی کنند تا بتوانیم شبکه های محلی و اجتماعی را به باور مشارکت پذیر مردم تبدیل کنیم، مدیریت شهری در معضل حاشیه نشینی فقط بخشی از یک پازل است که به وظایف خود عمل کرده است.

وی از آغاز خط دوم مترو از منطقه محروم شهر اصفهان به عنوان یک اقدام تاثیر گذار یاد کرد و گفت:این عمل نه تنها  برای این منطقه ارزش افزوده ایجاد می کند که توسعه عدالت اجتماعی را هم در پی دارد، موضوعی که در سال های گذشته به آن بی توجهی شد و باتمرکز بر مرکز شهر باعث ایجاد فقر و حاشیه نشینی شدیم و امروز دردی که خود تولید کردیم، انتقاد داریم. محمدی تاکید کرد:امروز باید حرکتی که شهراری شروع کرده را مابقی دستگاه ها هم آغاز کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: حاشیه نشینی فقط سکونت در اطراف شهر نیست چرا که بهترین منطقه شهر هم منطقه حاشیه نشین شهر است، قرار گرفتن در حاشیه خدمات ، تعریف حاشیه نشینی را ایجاد می کند، اگر بخواهیم افراد را در حاشیه خدمات نگه داریم، حاشیه نشینی را ایجاد کرده ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: ازفرماندهی نیروی انتظامی درخواست دارم که در منطقه 14 چند پاسگاه انتظامی  برای حفظ امنیت ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان حاشیه نشینی مناطق محروم شواری شهر حاشیه نشینی را ایجاد حاشیه نشینی فقط حاشیه خدمات مدیریت شهری شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی