Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 3 تن از عاملان انتشار آگهی کذب فروش سوالات کنکور 99 در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ روز گذشته با بهره‌گیری از قابلیت‌ های نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری، پروفایلی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور 99 را منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌ های کارشناسانه و انجام هماهنگی های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: با بررسی صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد؛ این افراد با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت های گزاف کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با بررسی پروفایل متهمان و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی مخفیگاه 3 تن از افراد مرتبط با پرونده را در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرمان سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

او بیان داشت: متهمان پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند.

سردار هداوند با اشاره به اینکه متهمان برای به بهانه در اختیار گذاشتن سوالات، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، تصریح کرد: بدین ترتیب با تکمیل پرونده متهمان برای ادامه سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه با تلاش پلیس و دیگر دستگاه های اجرایی کشور، خوشبختانه هیچ خدشه ای به سلامت کنکور امسال وارد نشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فروش سوالات کنکور عاملان انتشار آگهی فروش جانشین فرمانده انتظامی تهران فروش سوالات کنکور تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان

 فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفز از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی تقدسی یکشنبه در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب بکار رفته در صحنه تیراندازی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی پلیس در سال جاری برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان