Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@08:10:40 GMT

اعمال سلیقه مدیران، در غیبت قانون

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۵۹۲

اعمال سلیقه مدیران، در غیبت قانون

شاید حالا برای صحبت کردن از آن چیزی که نامش اعمال سلیقه مدیریتی است، دیر باشد. چرا که ناصر ملک‌مطیعی، سعید کنگرانی، بهمن مفید یا حبیب محبیان دیگر زنده نخواهند شد و سوگواری یا حسرت ما دردی از آنها دوا نخواهد کرد. سرنوشت بقیه آن‌هایی که در ایران یا خارج از این مرزها چشم به راه بازگشت به سینما هستند، تغییر نمی‌کند و این دیوار قرار است تا ثریا کج بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه باعث چنین تصمیم تندی شده، اعمال سلیقه مدیران وقت بوده که توسط مدیران بعدی ادامه یافته و اغلب تائید شده است. مدیران سینمایی در دهه شصت ضد ستاره بودند و اغلب چهره‌هایی را ممنوع‌الفعالیت کردند که در سینمای پیش از پیروزی انقلاب، ستاره و محبوب بودند. قرار نبود سینمایی که تازه متولد شده تداعی کننده ستاره‌های سینمای بی‌بند و بار و طاغوتی باشد. این محدودیت‌ها آن روزها موافقان بسیاری داشت، مهمترین نشریه سینمایی آن دوره که بسیار پرخواننده و تاثیرگذار بود، هرگز در آن مقطع مطلبی علیه ممنوع‌الفعالیتی بی قاعده نمی‌نوشت، چرا که از سوی مدیران سینمایی حمایت می‌شد و ترجیح می‌داد با «مدیران» با نفوذ آن دوره با مدارا رفتار کند.

اما وقتی قانون، محور عملکرد نباشد در جاهایی گشایش‌هایی به وجود می‌آید و بخت می‌تواند باعث شود سعید راد، زهرا حاتمی یا ایرج قادری به سینما بازگردند، اگرچه دور از سال‌های جوانی و در قالب بازیگرانی سالخورده.

طنز تلخی در این ماجرا جریان دارد که باز هم متاثر از اعمال سلیقه مدیران است، در همین سینما که احمدرضا درویش می‌تواند با «دوئل» اجازه فعالیت دوباره سعید راد را بگیرد، فیلم «رستاخیز» او که ادای دین به امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست، توقیف می‌شود. حتی روابط و اعتبار هم تا جایی کار می‌کند و برای همیشه قابل اعتنا و راه‌گشا نیست. چرا که همه چیز در نبود یا نادیده گرفتن قانون و تعابیر و تفسیرهای شخصی از آن معنا می‌یابد.

مدیران می‌توانند روزی اجازه بازی به سعید کنگرانی و بهمن مفید بدهند یا حبیب محبیان را دعوت کنند به ایران بازگردد، اما بعد از چند سال دوباره مانع کار آنها در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی شوند. برای کسانی که ممنوع‌الفعالیت نشده‌اند یا طعم تلخ اعمال سلیقه مدیران را نچشیده‌اند، این حرف‌ها بهانه‌گیری‌هایی بیهوده است. اما برای ما روزنامه‌نگارها، که معمولا قربانی بازی‌های جناحی و تغییر مدیریت‌ها هستیم، این قصه، پر آب چشم و تکراری است.

شهریورماه گذشته، در موسسه‌ای زیر مجموعه حوزه هنری مشغول به کار بودم، مدیر عامل جدید از اصفهان رسید و از گرد راه نیامده اتوبوسی از همراهانش را به تهران و سایر شهرها فرستاد، ما بدون هیچ دلیل واضحی اخراج شدیم، چون شرط آغاز به کار مدیر جدید، تعدیل مدیران تیم قبلی بود. هیچ رسانه‌ای به این تغییرهای بزرگ در موسسه‌ای شناخته شده واکنش نشان نداد و هیچ نهاد صنفی پاسخگوی این ظلم آشکار نبود. آنها که دلسوزتر بودند سری تکان دادند و گفتند رویه مدیران همین است. بله، رویه «مدیران» همین است.

۵۷۵۷

کد خبر 1424911

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران خواننده اعمال سلیقه مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما

 غیبت‌های متوالی کریم بنزما هواداران تیم فوتبال الاتحاد عربستان را شوکه کرده است.

به گزارش تسنیم و به نقل از اسپورت عربستان؛ غیبت‌های متوالی کریم بنزما در بازی‌های این فصل الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان همچنان ادامه دارد.

کریم بنزما که در نقل‌وانتقالات تابستان سال گذشته میلادی به عنوان بازیکن آزاد از رئال مادرید راهی الاتحاد جده شده بود، دیدار شب گذشته تیمش در لیگ عربستان را از دست داد. الاتحاد در این بازی خانگی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. غیبت کریم بنزما به دلیل آسیب دیدگی او از ناحیه عضله پای چپ است و به نظر می‌رسد دوره درمانی او طولانی‌ خواهد بود؛ بنابراین بنزما به زمان بیشتری برای بازگشت به ترکیب الاتحاد نیاز دارد.

با احتساب بازی شب گذشته غیبت کریم بنزما در بازی‌های الاتحاد در این فصل از مجموع 47 مسابقه به 17 بازی رسید. او در این فصل 13 گل برای الاتحاد زد و 8 پاس گل داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شرط و شروط عجیب بنزما برای بازگشت به الاتحاد مصدومیت دوباره کریم بنزما

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • غیبت فیل فودن و روبن دیاز مقابل ناتینگهام فارست به علت بیماری
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!