Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رضوانی‌جلال ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علی رغم وجود محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف، استان همدان توانسته در زمینه تولیدات محصولات باغی و زراعی رشد مناسبی داشته باشد، عنوان کرد: همدان در این زمینه افزایشی بیش از ۱۲ درصد داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی در محصولات کشاورزی بالا رفته است، گفت: امسال بیش از ۴۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری و تاکنون ۸۲ درصد معادل ۸۸۰ میلیارد تومان از بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به افزایش ۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان همدان اشاره کرد و افزود: بهای خرید تضمینی کلزا پرداخت شده و امیدواریم کشاورزان نسبت به کشت دانه‌های روغنی که از محصولات استراتژیک است، اقدام کنند چراکه در زمینه دانه‌های روغنی هنوز هم به کشورهای دیگر وابسته هستیم.

وی در این راستا با بیان اینکه میزان وابستگی ما در این خصوص از ۹۲ درصد به ۸۳ درصد کاهش یافته است، گفت: باید در کل استان شاهد کشت هفت هزار هکتاری در زمینه محصول کلزا باشیم که در این زمینه سهم عمده مربوط به شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد، ملایر و تویسرکان است اما در سال گذشته، به سبب اینکه الگوی کشت به سمت کشت گشنیز رفت، سطح زیرکشت کلزا در استان همدان به شدت کاهش یافت.

رضوانی جلال با اشاره به مستقر بودن یکی از بزرگترین کارخانه‌های روغن کشی در شهرستان نهاوند گفت: تأکید بر این است در شهرستان‌هایی مثل نهاوند که در سال‌های گذشته قطب تولید کلزا بوده‌اند، امسال نیز شاهد کشت این محصول باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه شهریورماه محدوده زمانی خاصی برای کشت کلزا است و امسال قیمت خوبی برای خرید کلزا پیشنهاد شده که به زودی اعلام خواهد شد منتظر افزایش سطح زیرکشت هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان طرح محرک و تأثیرگذار در بخش کشاورزی استان همدان سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: سه طرح بزرگ دامداری ۱۲ هزار راسی و ۵۳۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان‌های اسدآباد، رزن، کرفس، گنبد ملایر، نهاوند و همدان در حال مطالعه و اجرا است که استان همدان، با اجرای مجتمع‌های گلخانه‌ای مذکور به قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد.
 

کد خبر 5006183

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان خرید گندم محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است