Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@01:10:46 GMT

(تصاویر) خسارات گسترده سیل در گیرسون ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۹۶۶

 وزیر کشور ترکیه که به منظور پیگیری وضعیت سیل‌زدگان در گیرسون به سر می‌برد درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های امداد و نجات در این منطقه اظهار داشت: 4 تن از شهروندان بر اثر سیل و رانش زمین در گیرسون جان خود را از دست دادند و عملیات جستجو و نجات 11 تن از شهروندانمان کماکان ادامه دارد.

به گزارش فرارو، سلیمان سویلو افزود: تا کنون نیروهای امداد و نجات 133 تن را نجات داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه جاری شدن سیل مسیر 118 روستا مسدود شده ‌است.

بکر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان سیل در گیرسون اظهار داشت: اقدامات مربوط به پاکسازی مناطق سیل زده و برآورد خسارت (در گیرسون) ادامه دارد.

وی افزود: من برای اولین بار شاهد چنین سیل مهیبی شدم، این یک فاجعه طبیعی است. متأسفانه روز گذشته 1.5 برابر میانگین ماه آگوست سال گذشته باران بارید. بیش از 135 میلی متر بارندگی داشتیم و به زیرساخت‌های شهر خسارت زیادی وارد شده ‌است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع سیل در گیرسون، سلیمان سویلو وزیر کشور را برای رسیدگی به روند امداد و نجات به منطقه اعزام کرد و در تمام ساعات نیمه شب وضعیت منطقه را از نزدیک پیگیری کرد.

همچنین بکر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری و مراد کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نیز به دستور رئیس جمهور ترکیه به گیرسون رفتند.

رئیس جمهور ترکیه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای التیام زخم‌های سیل‌زدگان انجام خواهد گرفت و در کنار هموطنان سیل‌زده در گیرسون هستیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل ترکیه گیرسون بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق