Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:20:37 GMT

۲۷۰ یزدی بهبود یافته از کرونا پلاسمای خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۶۲۹۲

۲۷۰ یزدی بهبود یافته از کرونا پلاسمای خون اهدا کردند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی انتقال خون یزد، نقی تقوایی افزود: افرادی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته است و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا هستند می‌توانند با اطمینان خاطر به انتقال خون واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند و با اهدای پلاسمای خود به بیماران دیگر کمک کنند.

وی میزان مشارکت بیماران کرونایی در استان برای اهدای پلاسمای خون را مطلوب برشمرد و اظهار کرد: از دیگران بیماران می خواهیم به شکرانه بازیابی سلامتی شان و کمک به افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها ، به مراکز انتقال خون مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوایی ادامه داد: بهبود یافته ها از کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدنشان را تضعیف نمی کند.

براساس استانداردهای جهانی بهبودیافتگان کرونا، تقریبا ۲۸ روز بعد از بهبودی کامل و نداشتن علایم و با توجه به شرایط بالینی می‌توانند خون یا پلاسمای خود را اهدا کنند. 
از آن‌ها ۵۰۰ سی سی پلاسما گرفته می‌شود و پلاسمای اهدایی آن‌ها منجمد و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند، ارسال می‌شود.
ناگفته نماند که همه بهبود یافته‌ها شرایط اهدای پلاسما را ندارند مثلا  برخی از مبتلایان به کرونا که بهبود یافته‌اند اگر  دارای  فشار خون،  دیابت کنترل نشده یا برخی بیماری‌های دیگر زمینه ای نیز باشند، شرایط اهدای پلاسما را ندارند. 

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه از مردم خواست در طول ایام ماه محرم و صفر با حضور در مراکز انتقال خون ضمن اهدای خون به پویش « نذر خون» بپیوندند.

تقوایی افزود: این پویش در استان یزد به صورت هماهنگ در سراسر کشور از روز تاسوعا تا اربعین حسینی برگزار می شود و از داوطلبان اهدای خون دعوت به عمل می آید تا با حضور در مراکز انتقال خون علاوه بر شرکت در این پویش، ارادت خود را به حضرت امام حسین (ع) نشان دهند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری  بیان کرد: ️از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دوم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۸۸۲ نفر آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۴۱ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کووید -۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها کرونا یزد سازمان انتقال خون ایران بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا یزد سازمان انتقال خون ایران بهداشت و سلامت کرونا یزد سازمان انتقال خون ایران بهداشت و سلامت اهدای پلاسما بهبود یافته انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری