Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین قسمت از «سایه روشن» با حضور محمدحسین رجبی دوانی به بررسی قیام امام حسین و واقعه عاشورا می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  فرهنگسرای اندیشه، «سایه روشن» ویژه برنامه فرهنگسرای اندیشه است که به بررسی موضوعات مهم دینی، تاریخی، علوم دینی و اندیشه‌ای می‌پردازد. اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه‌های مختلف فرهنگی، علوم قرآنی و دینی با حضور در این برنامه نقطه نظرات خود درباره مسائل مختلف را مطرح کرده و به شبهات پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولین قسمت از این برنامه با نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور از صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای اندیشه به صورت آنلاین پخش شد و در دومین قسمت از آن که به مناسبت عید غدیر خم تولید شد،  رجبی دوانی به شبهات پیرامون موضوع غدیر پاسخ داد. سومین قسمت از ویژه برنامه «سایه روشن» به بررسی موضوع مهم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم پرداخته و قیام سیدالشهدا را از منظر اساتید حوزه و دانشگاه بررسی می‌کند.


مهمان ویژه این قسمت از ویژه برنامه «سایه روشن»، محمدحسین رجبی‌دوانی از اساتید باسابقه و شناخته‌شده حوزه و دانشگاه است که دارای تالیفاتی متعدد با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌باشد. در این نشست که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، سیدامیر حسینی به عنوان مجری برنامه سؤالاتی درخصوص شرایط اجتماعی مسلمانان در سال ۶۰ و ۶۱ هجری و زمینه‌سازی برای قیام امام حسین(ع) می‌پرسد.


این برنامه روز دوشنبه ۳ شهریور همزمان با ۴ محرم ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای اندیشه ضبط و به زودی از فضای مجازی پخش می‌شود.


علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای اندیشه به آدرس @farhangsara.andishe از مباحث مطرح شده در این نشست استفاد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم 99 فرهنگ سرای اندیشه فرهنگسرای اندیشه قیام امام حسین رجبی دوانی سایه روشن حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سخنرانی، پخش فیلم و اجرای موسیقی بخش‌های مختلف این برنامه است که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت.

وی یکی از نخستین روزنامه‌نگاران حرفه‌ای حوزه موسیقی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی دارد و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول است.

مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6094891 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس