Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تشریح شرایط پروتکل‌های بهداشتی سرویس‌های مدارس در صورت بازگشایی مدارس پرداخت. تاریخ انتشار: 02:30 - 03 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۷۰۵

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با میزان به تشریح اقدامات سازمان تاکسیرانی درباره سرویس مدارس با توجه به شیوع کرونا و استمرار آن در کشور پرداخت و گفت: مدیریت حوزه سرویس مدارس از دو بخش تشکیل شده است که بخشی از آن بر عهده شهرداری‌ها و بخش دیگر آن بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری‌ها در این زمینه موظف هستند که شرکت‌های مجاز و رانندگان متقاضی در این حوزه را شناسایی کرده و استعلام‌های لازم را در این خصوص به کار گیرند تا در نهایت لیست تاییده شده این افراد و شرکت‌ها را ما در اختیار مدارس قرار می‌دهیم تا آن‌ها متناسب تقاضای والدین جهت سرویس مدارس بتوانند با این شرکت‌ها به عقد قرارداد بپردازند و با آنان همکاری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: امسال با توجه به استمرار شیوع کرونا مشخص نیست که برخی مناطق در حوزه مدارس از چه وضعیتی برخوردار هستند ولیکن ما در بخش مدیریت شهری ملزم هستیم که آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشیم تا متناسب با بازگشایی مدارس و متناسب وضعیت شهر‌ها در مقابله با کرونا در صورتی که نیاز به استفاده از سرویس مدارس بود، بتوانیم نیازمندی مدارس و اولیا را تامین کنیم.

ضامنی تصریح کرد: در این شرایط بحث ثبت نام شرکت‌ها را به اتمام رساندیم و حدود ۱۵۰۰ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که در سراسر کشور برای سال آینده ارائه خدمت بدهند و از این تعداد شرکت متقاضی، صلاحیت ۹۸۸ شرکت پس از بررسی شهرداری‌ها به تایید رسیده و اکنون آنان مجاز هستند که در این حوزه فعالیت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: در حوزه رانندگان متقاضی برای حضور در سرویس مدارس هم ما فراخوانی را در این راستا اعلام کردیم ولیکن به خاطر استمرار بحث کرونا این مساله را به دو بخش تقسیم کردیم، ابتدا رانندگانی بودند که سال گذشته نامشان را در سامانه سپند ثبت کرده و پروانه فعالیت دریافت کرده بودند که تعداد این افراد به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: برای افراد تایید شده پیامک ارسال کرده و به آنان اعلام کردیم که در صورت تمایل برای ارائه خدمت در حوزه رانندگان سرویس مدارس تمایل دارند، به صورت پیامکی این مساله را به سازمان تاکسیرانی اطلاع داده و ثبت نام این افراد را به صورت پیامکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود.

ضامنی تصریح کرد: افراد جدیدی که بخواهند در این حوزه فعالیت کنند یا افرادی که اطلاعات خودروی یا هویتی آنان به هر علتی تغییر کرده است، می‌توانند با مراجعه دفتر پیشخوان دولت یا شرکت‌های مجاز و تاییده شده از سوی شهرداری‌ها نسبت به ثبت نام خودشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام از تاریخ ۲۵ مردادماه آغاز شده و ۲ شهریورماه ادامه داشت، اما به واسطه درخواست‌هایی که از سوی شهر‌های مختلف وجود داشت، این مساله تمدید شده و رانندگان می‌توانند درخواست خود را به ما اعلام کنند.

ضامنی تاکید کرد: رانندگانی که در سال پیش ثبت نام کرده و برایشان پیامک ارسال شده است، می‌توانند با همان پیامک ثبت نام خود را تکمیل کرده و نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تشریح پروتکل‌های بهداشتی در حوزه سرویس مدارس پرداخت و تصریح کرد: پروتکل‌های حوزه حمل و نقل عمومی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است و دقیقا همان پروتکل‌ها در حوزه سرویس مدارس جاری است و سازمان‌های تاکسیرانی، مدارس، بازرسین وزارت آموزش و پرورش و خانواده دانش‌آموزان می‌توانند بر این مساله نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند در صورت تخطی از رعایت پروتکل‌ها در سرویس مدارس مشاهده کنند، می‌توانند اعتراض و شکایت خود را بر بستر سامانه، شهرداری شهر مربوطه و آموزش و پرورش اعلام کنند تا برخورد لازم با آنان انجام شود.

بیشتر بخوانید: سرویس مدارس و نگرانی‌ها درباره پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا

ضامنی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تاثیر اجرای طرح ترافیک در تهران بر ناوگان تاکسیرانی پرداخت و گفت: با شیوع کرونا سازمان تاکسیرانی با کاهش مسافران در سازمان تاکسیرانی مواجه شد که قاعدتا اجرای طرح ترافیک در دسته آن رانندگانی که در این مناطق فعالیت می‌کنند، تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: وقتی که طرح ترافیک برداشته می‌شود و این محدوده شلوغ می‌شود، قاعدتا ناوگان تاکسیرانی با کاهش مسافر روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا تاکسیرانی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور سازمان تاکسیرانی سرویس مدارس شهرداری ها پروتکل ها شرکت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود