Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:44:41 GMT

اضطراب امتحان به‌نوعی اشتغال ذهنی به خود است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۸۵۸۴

اضطراب امتحان به‌نوعی اشتغال ذهنی به خود است

ایسنا/لرستان یک متخصص روانشناختی تربیتی گفت: اضطراب امتحان به‌نوعی اشتغال ذهنی به خود است.

حسنعلی ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیراً توجه زیادی به دانش‌آموزانی که چالش‌هایی در یادگیری فعالیت‌های آموزشگاهی دارند، متمرکز شده است.

وی ادامه داد: احتمال بروز واکنش هیجانی، هنگام ارزیابی عملکرد فرد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسکرمی اضافه کرد: در هر مرحله از ارزیابی اگر فرد احساس کند، آمادگی لازم را ندارد، یا به توانایی خود شک داشته باشد به عکس اطمینان به آمادگی و توانایی عملکرد خوب با مواردی مانند اعتماد به نفس، غرور و احساس خودکارآمدی همراه است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: امتحانات و آزمون‌ها به عنوان یکی از بخش‌های اساسی زندگی مدرن به‌خصوص در حیطه تحصیلی و ارتقایی است که موجب استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

وی یادآور شد: اضطراب امتحان که بیشتر در زمان آمادگی برای آزمون تعیین می‌شود، شکل خاصی از اضطراب است که می‌تواند با نشانگان جسمی، شناختی و رفتاری همراه باشد.

ویسکرمی گفت: همچنین گفته می‌شود اضطراب امتحان می‌تواند علاوه بر قبل از آزمون، حین و حتی بعد از امتحان تجربه شده و شدت آن در برخی از موارد تغییر کند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: اضطراب امتحان به‌نوعی اشتغال ذهنی به خود است که با خودکم‌انگاری و تردید درباره توانایی‌های خود مشخص می‌شود و غالباً به ارزیابی شناختی منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش‌های نامطلوب و افت عملکرد تحصیلی فرد منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی اضطراب امتحان دانشگاه لرستان روانشناس اضطراب امتحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ایتالیایی‌ها برای سردار آزمون

سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تیم رم توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و در بازی با بولونیا در هفته سی و سوم که با شکست ۳ بر یک رم همراه بود توانست تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کند.

سایت «romapress» خبر داد: مدیران باشگاه رم از عملکرد و تعهد مهاجم ایرانی خود فوق‌العاده راضی هستند و در ماه‌های اخیر تماس‌هایی را با مدیران باشگاه بایرلورکوزن بر قرار کرده‌اند تا مذاکره بابت دائمی کردن قرارداد آزمون را آغاز کنند. همچنین «دنیله دروسی» سرمربی رم از احتمال ماندن سردار آزمون بسیار خوشبین است.

با این حال آینده ماندن آزمون در رم گرو به حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است. رم برای آزادسازی آزمون باید ۵/‌‬ ۱۲ میلیون یورو به بایرلورکوزن پرداخت کند که در صورت صعود به اروپا این باشگاه آزادی مالی بیشتری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • شرط ایتالیایی‌ها برای سردار آزمون
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود