Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع یکشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت با اشاره به بهره برداری از هزار و ۴۴ طرح، اظهار کرد: برای این طرح‌ها بیش از دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته از نظر میزان اعتبار هزینه شده با رشد ۵۵ درصدی مواجه هستیم، افزود: هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و بخش نیز مربوط به از محل تسهیلات بانکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب ۹۲ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، گفت: در استان گیلان ۹۲ پروژه اقتصادی در زمینه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تصویب شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش نیاز است، تصریح کرد: اقدامات اولیه برای دریافت تسهیلات و تأمین اعتبارات در حال انجام است.

زارع با اشاره به اینکه اتصال راه آن رشت- انزلی و همچنین رشت- آستارا به عنوان پروژه‌های مهم ملی، افزود: قطعه ۷ پروژه رشت- انزلی حدوداً آماده ریل گذاری است اما قطعه ۶ به دلیل برخی مشکلات با کندی مواجه است.

وی به هشت کیلومتر باقی مانده از آزاد راه رشت- قزوین نیز اشاره و با بیان اینکه پیمانکاران در حال انجام کار است، ادامه داد: انتظار می‌رود این پروزه در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه در استان هزار و ۵۰۰ واحد واحد راکد و نیمه فعال، گفت: از این تعداد با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارگروه رفع موانع تولید ۳۶۰ واحد به چرخه تولید باز گشته اند.

تزریق بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان گیلان

وی با بیان اینکه هدفگذاری امسال در این بخش بازگشت ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید استان گیلان است، تصریح کرد: سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی است و پیگیری‌های لازم برای پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات علاوه بر تسهیلات تکلیفی از سوی بانک‌ها هستیم.

زارع اجرای ۱۱ سد لاستیکی در استان گیلان را از دیگر برنامه‌های در حال پیگیری و اجرا عنوان کرد و افزود: چهار سد به مرحله بهره برداری رسیده و عملیات اجرای پنج سد نیز در دستور کار قرار دارد و سه سد نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عقب ماندگی در حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی با کمبودهای فراوانی مواجه بودیم که با دستور رئیس جمهور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در اقدام طرح ملی مسکن نیز سهم استان گیلان ۱۱ هزار واحد مسکونی بود، گفت: حدود هشت هزار متقاضی در این زمینه ثبت نام کرده که از این تعداد برخی دارای شرایط لازم نبودند.

کد خبر 5006651

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری رئیس جمهور ارسلان زارع استانداری گیلان هفته دولت واحد های تولیدی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا میلیارد تومان استان گیلان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: ان شاالله به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت