Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «جنگ برفی» نوشته جف کینی به‌تازگی با ترجمه نسرین مهاجرانی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب سیزدهمین‌عنوان از مجموعه «دفترخاطرات بچه لاغرمردنی» است که این‌ناشر ترجمه‌اش را چاپ می‌کند.

نسخه اصلی این‌کتاب کمیک‌استریپ سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. ترجمه دوازدهمین جلد این‌مجموعه فروردین سال گذشته توسط پیدایش به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، کتاب‌های دفترخاطرات بچه لاغرمردنی، دستورات رودریک، آخرین ضربه، روزهای سگی، حقیقت بدترکیب، تعطیلات زورکی، موی دماغ، بدشانس، سفر پردردسر، مدرسه عهد بوق، قوز بالاقوز، بزن به‌چاک به‌عنوان ۱۲ جلد پیشین این‌مجموعه منتشر شده‌اند.

جف کینی نویسنده کودک و نوجوان در این مجموعه، خاطرات یک بچه لاغرمردنی را نوشته که خود می‌گوید «دفتر وقایع نگاری است، نه یک دفتر خاطرات. این، فکر مامانم بوده، نه من. اما اگر او فکر می‌کند که در این دفتر درباره احساساتم و از این چیزها می‌نویسم، پاک اشتباه کرده.» این بچه لاغرمردنی می‌گوید تنها دلیلی که قبول کرده خاطراتش را بنویسد، این است که بعدها وقتی مشهور و ثروتمند شد، این کتاب به دردش می‌خورد اما فعلاً با یک مشت کودن همکلاس است.

در سیزدهمین جلد این‌مجموعه، بارش برف مدرسه راهنمایی گرگ هفلی را تعطیل کرده و محله تبدیل به میدان جنگ می‌شود. رقبا سر تصاحب زمین با هم می‌جنگند. آن‌ها قلعه‌های بزرگ برفی می‌سازند و بین‌شان یک‌نبرد برفی حماسی شکل می‌گیرد.

در جنگ برفی که بین بچه‌های محله شکل گرفته، گرگ و رولی دشمن را زیر نظر گرفته‌اند و جنگ برای نجات است. وقتی برف‌ها آب می‌شوند، این‌سوال پیش می‌آید که قهرمان واقعی این‌جنگ برفی که بوده است...

در قسمتی از این‌کتاب تصویری می‌خوانیم:

دوست ندارم لب‌هایم را از دست بدهم چون بدون لب به نظر می‌رسد مدام می‌خندم و این کار در موقعیت‌های خاص خیلی مشکل‌ساز است.

شانس آوردم که دستکش‌ها را پیدا کردم، چون دوست ندارم انگشت‌هایم را از دست بدهم.

تنها عضوی که بدم نمی‌آید از دست بدهم، انگشت‌های شست پایم هستند؛ چون به ندرت از آنها استفاده می‌کنم. آخرین باری که از شست پاهایم استفاده کردم موقعی بود که پیش‌دبستانی بودم و بایست تا عدد بیست می‌شمردم. به غیر از آن، دیگر استفاده‌ای از آنها نداشتم.

مثل اینکه بچه‌های دیگر هم نگران یخ‌بستن بودند، چون وقتی به مدرسه رسیدیم همه توی دستشویی صف کشیده بودند تا با دستگاه خشک‌کن خودشان را گرم کنند؛ برای همین پنج‌دقیقه دیر سر کلاس رسیدیم.

این‌کتاب با ۲۲۴ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5006713 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ترجمه تصویرگری انتشارات پیدایش نشر پیدایش محرم 99 ترجمه تازه های نشر ادبیات داستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری تجدید چاپ ویروس کرونا سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب ادبیات کودک و نوجوان انتشارات شهید کاظمی ادبیات جهان میراث فرهنگی جنگ برفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد

 کتاب «نقش ما» به قلم «امیرحسین طالب علی» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم و با هدف آشنایی عموم مردم با این مقوله حیاتی که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ نوشته شده که نویسنده آن تلاش کرده به صورت چکیده و با زبانی ساده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکار‌ها و راهبرد‌های مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

این کتاب شامل پنج فصل با موضوعاتی همچون مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید در ۸۰ صفحه نوشته و به همت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به چاپ رسیده است.

طالب علی از خبرنگاران و فعالان رسانه با سابقه است که سابقه فعالیت در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری مهر و همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسؤولی ماهنامه فرهنگی اجتماعی کریمه را در سوابق کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد