Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها درباره ابلاغ حق مسکن از تیرماه گفت: با اجرای مصوبه حق مسکن از تیرماه در مجموع ۲۵درصد ازحق مسکن کارگران کم شد. - اخبار اقتصادی -

فرامرزتوفیقی, رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درواکنش به ابلاغ مصوبه دولت برای افزایش حق مسکن کارگران گفت:زمانی که وزیرکار اقدامی را انجام می دهد که مغایربا روح سه جانبه گرایی و روح شورای عالی کار است,زمان اجرای مصوبه حق مسکن در شورای عالی کار مشخص نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرکار در مصاحبه ای اعلام کردند که طبق مصوبه شورای عالی کار و هیأت دولت افزایش حق مسکن از تیرماه اعمال می شود.

وی ادامه داد:با توجه به ورود سازمان بازرسی کل کشور به دستمزد 99 کارگران و تأکید رهبری  مبنی بر اینکه صدای کارگران شنیده شود,دستمزد سال 99 مجدداً‌به بحث گذاشته شد.برخی مولفه ها تغییر و برخی دیگر اصلاح شد. یکی از مولفه هایی که تغییر کرد بحث حق مسکن کارگران بود. با توجه به اینکه بارها مسئولین اعلام کردند که این مصوبه برای دستمزد 99کارگران است. بنابراین افزایش حق مسکن می بایست از ابتدای فروردین ماه 99 اجرایی می شد.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها گفت: انتظار داریم مجلس قانونی تصویب کند که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران نیازی به تصویب در هیأت دولت نداشته باشد در شورای عالی کار به تصویب برسد.

 توفیقی گفت: حدود 600هزارتومان از مجموع درآمد کارگران کم شد که این رقم در مجموع حدود 25درصد است.اگر ماهیانه 200هزارتومان در قالب حق مسکن به حقوق کارگران اضافه می شد در 12ماه سال رقمی حدود 2میلیون و400هزارتومان می شد, با ابلاغ مصوبه حق مسکن از ابتدای تیر ماه و با کسر600هزارتومان برای فروردین, اردیبهشت و خرداد ماه حدود 25درصد از مجموع درآمد دریافتی کارگران کاسته شد.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران بیشتر بخوانید... مصوبه افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران ابلاغ شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مصوبه افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران ابلاغ شد واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۲ ۱.۵ تریلیون تومان پول مردم با سقوط شاخص بورس پودر شد ۳ روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰تومانی مخالف بودم و هستم ۴ اعلام نتیجه اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی/ ثبت اطلاعات تا ۱۹ ثانیه بعد از انفجار ۵ شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور ۶ بانک مرکزی اعلام کرد: آمادگی کامل نظام بانکی برای اجرای طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن ۷ هواشناسی ایران ۹۹/۶/۲| پیش‌بینی باران ۵روزه در ۱۴ استان/کاهش ۸درجه‌ای دما در نوار شمالی ۸ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۲؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد مهمترین اخبار اقتصادی روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰تومانی مخالف بودم و هستم کمیته امداد مامور تایید وضعیت مالی برخی جاماندگان سهام عدالت شد دپوی کالا در گمرگ به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه هاست ارائه طرح اصلاح قانون اصل ۴۴ به مجلس شورای اسلامی مهمترین اخبار تسنیم روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰تومانی مخالف بودم و هستم انتقاد شدید عضو حماس از عادی‌سازی روابط با اشغالگران/ علمای فلسطین حکام سازشکار عرب را محکوم کردند عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی‌شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک لیگ قهرمانان اروپا| بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن را در حسرت قهرمانی گذاشت/ جام ششم برای باواریایی‌ها کمالوندی: مازاد آب سنگین تولیدی را صادر می‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران اخبار کارگران حق مسکن کارگران شورای عالی کار افزایش حق مسکن حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

 

به گزارش تابناک، محمدحسن آصفری اظهار کرد: در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه، موضوع تعطیلی کارگران دیده نشده و تنها کارکنان دولت لحاظ شده که اگر این اتفاق رخ دهد و یک روز به تعطیلی ایام کاری ادارات افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا کارگر نیز همچون کارکنان از این تعطیلی بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: دولت در طرح خود ۴۴ ساعت کار را به ۴۰ ساعت کاهش داده که اگر قرار است یک روز به تعطیلی‌ها افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا برای کارگران در نظر گرفته شود.

 

تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولتی را در بر بگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم بدون اینکه منابعی برای بخش خصوصی در نظر بگیریم، حکمی صادر کنیم و این قانون زمانی می‌تواند شامل حال کارگران شود که منابع آن دیده شود.

وی افزود: در پیشنهادی که دولت ارائه کرده، این موضوع دیده نشده، اما در صحبتی که با شخص رئیس جمهور داشتیم، تاکید کردند که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، باید کمک شود تا کارگران نیز همچون کارمندان از این تعطیلی‌ها بهره‌مند شوند.

آصفری با بیان اینکه کلیات طرح تصویب شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در انتظار ارجاع به صحن علنی مجلس است، اظهار کرد: این پیشنهاد مطرح شده که تعطیلی شامل حال نیروهای کارگری شود، شمولیت این طرح باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولت را در بر بگیرد اما چیزی که در حال حاضر تصویب شده، صرفا برای کارمندان است که باید در طرح بازنگری شود.

 

دولت لایحه تغییر قانون کار را به مجلس ارائه دهد

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشور توسعه پیدا کرده و در آن شور و نشاط ایجاد شود، باید به موضوع تولید، اشتغال و صنعت توجه شود؛ در حال حاضر با توجه به صنعتی شدن جهان، وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه، نیاز است یک بازنگری جدی در بحث قانون کار صورت بگیرد.

او تصریح کرد: دولت باید لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد تا قانونی تصویب شود که هم به نفع کارگر وهم به نفع کارفرما باشد.

 

در مسکن کارگری کم‌کاری کردیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: امروز می‌بینیم در برخی از شهرستان‌های استان همچون ساوه و زرندیه، واحدهای صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند؛ یکی از مشکلاتی که باعث کاهش نیروی کار شده، به مشکلات معیشتی و زیرساختی بازمی‌گردد.

او گفت: استان در حوزه مسکن کارگران هیچ اقدامی انجام نداده وکوتاهی کرده است که باید در جلسات شورای کار و اشتغال به صورت ویژه به بحث مسکن کارگران بپردازد.

 

اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

آصفری در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش ۴۰ درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان ۴۰ درصد افزوده شود.

 

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم