Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:52:11 GMT

«تولد یک تراژدی» به سه زبان ترجمه می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۰۳۳۸

«تولد یک تراژدی» به سه زبان ترجمه می شود

عدالت پناه با بیان اینکه فعالان فرهنگی هند و پاکستان« تولد یک تراژدی» را قابل تامل دانستند، گفت: آمادگی داریم این مستند را برای تشکلات فرهنگی که برای جهان اسلام کار می کنند، به نمایش بگذاریم.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «حجت الله عدالت پناه» متولد 1361 است که علاوه بر شغل شریف پرستاری به مستندسازی نیز مشغول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تازگی مستندی با عنوان « تولد یک تراژدی» با موضوع کشمیر ساخته است. عدالت پناه در این مستند 60 دقیقه ای تلاش کرده است که صدای مسلمانان مظلوم کشمیر را که در بایکوت خبری به سر می برند، به گوش جهانیان برساند. طبق بند 300 قانون اساسی هندوستان، کشمیر تحت نظر هندوستان قرار گرفت تا یکی از ایالت های هند باشد اما سال قبل نخست وزیر هند این بند را لغو کرد و در پی آن از عملیات نظامی استفاده شد و کشمیر به منطقه شبه نظامی مبدل شد به طوری که بیش از 100 هزار نفر در کشمیر جان خود را از دست دادند، چندین هزار نفر مجروح و زخمی شدند و هزار نفر مفقود شدند. به منظور اطلاع بیشتر در مورد مستند« تولد یک تراژدی» گفتگویی با «حجت الله عدالت پناه» ترتیب دادیم. وی در قسمت نخست این گفتگو بیشتر در مورد شرایط حاکم بر کشمیر توضیح داد. قسمت دوم  گفتگو بدین شرح است:

 

اطلاعات لازم برای ساخت مستند « تولد یک تراژدی» را چگونه کسب کردید؟

مطالعه و تحقیقاتی در مورد کشمیر داشتم. علاوه بر آن در سفری که به کشمیر داشتم  از نزدیک شاهد فضای شبه نظامی و رعب آمیز بودم. برای ساخت فیلم سعی کردم به آرشیوهایی دست پیدا کنم که البته سخت بود. آرشیو پیدا کردن از موضوعات تاریخی بسیار سخت و زمان بر است.

 

در سفری که به کشمیر داشتید، مشکلی برایتان ایجاد نشد؟

سفر ما قبل از لغو خودمختاری کشمیر بود. سال گذشته سفری به هندوستان و کشمیر داشتم تا فیلمی با محوریت وحدت اسلامی بسازم. در آنجا با فضای امنیتی کشمیر مواجه شدم و از نزدیک دیدم که کشمیر حالت نیمه نظامی دارد. بعد از سفر ما لغو خودمختاری کشمیر اعمال شد و تنش ها و ناامنی در آنجا بیشتر شد.

 

تهیه کننده مستند «تولد یک تراژدی» چه کسی و یا چه نهادی است؟

 بنیاد روایت فتح تهیه کننده این مستند است. بعد از سفری که به کشمیر داشتم تصمیم گرفتم در مورد آن مستندی بسازم و موضوع را با بنیاد روایت فتح در میان گذاشتم و آنها تهیه کنندگی کار را بر عهده گرفتند. مهر سال قبل شروع به ساخت مستند کردیم و بهار امسال کار به اتمام رسید.

 

مستند «تولد یک تراژدی» کی رونمایی شد و استقبال از آن در روز رونمایی چطور بود؟

مستند «تولد یک تراژدی» تیر ماه امسال با حضور فعالان فرهنگی از هند ، پاکستان و ایران در حوزه هنری رونمایی شد. در روز رونمایی از این مستند استقبال خوبی صورت گرفت. فیلم دیدگاه حق طلبانه داشت و جالب بود که توانست هم توجه فعالان فرهنگی هندوستان و هم فعالان پاکستانی را جلب کند و هر دو گروه فیلم را متعادلانه و قابل تامل دانستند.

 

«تولد یک تراژدی» کی پخش می شود؟

مستند «تولد یک تراژدی» آماده پخش است و قرار است به سه زبان اردو، انگلیسی و عربی ترجمه شود تا مظلومیت مردم کشمیر به گوش جهانیان برسد و بدین طریق گامی در دفاع از مردم  مسلمان و مظلوم کشمیر برداریم. تمام تلاش این است که به زودی این کار صورت گیرد.

 

و حرف آخر؟

آمادگی داریم که این مستند را برای تشکلات فرهنگی که برای جهان اسلام کار می کنند، به نمایش بگذاریم. امیدوارم با پخش این مستند صدای مسلمانان مظلوم کشمیر به گوش مردم جهان برسد و واکنش هایی در پی داشته باشد که شرایط این گروه از مسلمانان که مورد ظلم و بی عدالتی واقع شدند، تغییر کند.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد فرهنگی روایت فتح مریم داوری مستندساز تولد یک تراژدی عدالت پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • «رباط صلیبی» تراژدی ۱۹ قسمتی فوتبال ایران
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب