Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:50:06 GMT

اخوان ثالت در شماره هشتم وزن دنیا

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۰۴۳۲

اخوان ثالت در شماره هشتم وزن دنیا

مجله «وزن دنیا» با انتشار هشتمین شماره‌اش نشان داد که از آن دست نشریاتی نیست که عموماً نام دولت مستعجل روی آنها می‌گذاریم.

هشتمین شماره‌ای که با تیتر بزرگ «زمستان است» روی جلد با تصویری از اخوان ثالث منتشر شده امیدواری را بیشتر می‌کند که بالاخره بعد از سال‌های سال، امروز هم مثل دهه هفتاد، باز هم مجله‌ای پیش رو داریم که به‌صورت تخصصی به شعر می‌پردازد و می‌خواهد از شعر دیروز و امروز ایران سخن بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شماره دو پرونده تهیه شده که موضوع یکی‌از آنها جمع‌خوانی تحلیلی آثار مهدی اخوان‌ثالث و دیگری پرونده‌ای است در مورد شعر و زندگی قاسم آهنین جان شاعر معاصر و زنده. البته در این شماره‌ «وزن دنیا» طبق سنت حسنه‌ای که از ابتدا این مجله در پیش گرفت می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس هم شعر بخوانیم علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده شـــــــعر شــــــاعران کشورهای فارسی‌زبانی همچون افغانستان و تاجیکستان و بخش دیگری نیز در این مجله پروپیمان وجود دارد که دربردارنده شعرهای ارسالی خوانندگان مجله است.
بخش «هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ است که با ساز و کار جدیدش در معرفی شاعر برگزیده هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی بر اشعار فهیمه جهان‌آبادی، شاعر اهل سیستان و بلوچستان داشته است. در بخش «تعریف و تبصره» این شماره وزن دنیا، پرونده‌ای می‌خوانیم درباره مهدی اخوان‌ثالث و کارنامه شعری‌اش، سه دهه پس از مرگ شاعر که در واقع بیست شاعر و منتقد، هر کدام ده شعر از دیوان اخوان را انتخاب کرده‌اند و از این میان، ده نفر، تک‌نگاری‌هایی درباره یک شعر مهم اخوان نگاشته‌اند.
شماره هشتم «وزن دنیا»، در ١٨٨صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان
vaznedonya@ مراجعه یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir
کسب آگاهی کنند.
مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است که هر دو شاعر و روزنامه‌نگار هم هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان» انجام شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله دستگرد یکی از محله‌های هنرمندپرور شهر اصفهان است که هنرمندان و فرهیختگان این محله نه‌تنها در منطقه ۱۳، بلکه در کل شهر، استان و حتی کشور شهرت دارند.

وی افزود: در میان این هنرمندان، شاعران گرانقدری در این محله زیسته‌اند که کلام و اشعار ظریف و دل‌نشینی دارند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان محله» که با حضور هنرمندان و شاعران استانی در فرهنگسرای دستگرد برگزار شد، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شاعران درگذشته همچون مرحوم انواری و مرحوم وحید دستجردی، از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد تجلیل کنیم که این برنامه با حضور شهروندان و هنرمندان برگزار شد.

کد خبر 748477

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت