Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:15:06 GMT

خرید SSL از وان سرور

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۴۷۰

خرید SSL از وان سرور

وان سرور یک گروه خلاق در راستای هدفمندسازی کسب ‌و کارهای اینترنتی و ایجاد زیرساختی مناسب در بستر اینترنت است که ادامه‌ی راه را برای کلیه کاربران و علاقه‌مندان در این زمینه فراهم می‌سازد تا نیازهای خود در زمینه‌های مختلف را با وان سرور رفع کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وان سرور، امروزه با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی و تمایل بیشتر مردم برای انجام خریدهای اینترنتی، جلب اعتماد مشتریان از مهم‌ترین نکات در کسب موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید SSL

یکی از اولین اقدام‌ها برای جلب اعتماد مشتریان خرید SSL می‌باشد.

پروتکل SSL چیست؟

SSL یک پروتکل استاندارد و رایج امنیتی بر پایه رمزگذاری است که در آن داده‌های رد و بدل شده بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) توسط کلیدهای خاصی خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود.

امنیت در این پروتکل دو طرفه است؛ یعنی در هر دو طرف، فرایند رمزنگاری و رمزگشایی انجام می‌گیرد.

بسیاری از سرویس دهندگانی که اطلاعات و داده‌های حساس مانند اطلاعات کارت‌های بانکی (مثلاً در شبکه بانکی کشور)، کارت‌های شناسایی، رمزهای عبور مهم و … را بین خود و سرویس گیرنده رد و بدل می‌کنند، از پروتکل‌های امنیتی مانند SSL استفاده می‌کنند.

خرید SSL

وبسایت‌هایی که از با خرید SSL داده‌های سایت خود را رمزگذاری می‌کنند، معمولاً از طریق پروتکل HTTPS (به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP) با سرویس گیرنده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. در مرورگرها، اینگونه وب‌سایت‌ها معمولاً با علامت قفل سبز (به معنای ارتباط امن سالم) نشان داده می‌شوند.

پروتکل HTTPS چیست و چه فرقی با HTTP دارد؟

 HTTPS پروتکلی است که در بستر آن امکان رمزنگاری (encrypt) اطلاعات فراهم می‌شود، به لحاظ تخصصی در HTTP پورت ۸۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که در HTTPS این پورت ۴۴۳ است؛ از طرفی همانطور که گفتیم در HTTP داده‌ها به صورت متن ساده یا plain text هستند اما در HTTPS رمزنگاری داده‌ها به وسیله SSL انجام می‌شود.

پروتکل امنیتی (SSL) یکی از پروتکل‌های استاندارد جهت انتقال داده‌ها بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) به صورت رمزنگاری شده است.

خرید SSL ارزان و گران چه تفاوتی دارد؟

گواهینامه‌های SSL انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید آنها کنید. برخی از آنها عبارتند از:

. گواهینامه اعتبار سنجی دامنه یا DV (domain validation):

در این نوع از گواهینامه  SSL صادرکننده‌ی گواهینامه بر اساس نام دامنه اعتبارسنجی را انجام می‌دهد و به بررسی صحت یا اعتبار سازمان یا صاحب دامنه نمی‌پردازد و زمان بسیار کوتاهی از درخواست تا صدور دارد.

به‌ نحوی ‌که بیشتر صادرکنندگان به صورت آنلاین و در لحظه آن را صادر می‌کنند، این گواهی بیشتر برای صاحبان وب سایت و اشخاص عادی یا به اصطلاح شخص حقیقی مناسب است که هدف از تهیه گواهی SSL برای آنها صرفا تغییر http به httpS بوده. البته شرکت‌ها و اشخاص حقوقی نیز می‌توانند از این نوع گواهینامه استفاده کنند.

. گواهینامه اعتبارسنجی سازمانی OV (organization validation):

این نوع گواهینامه SSL علاوه بر تامین امنیت درصد تایید اعتبار یک کسب و کار و تجارت اینترنتی است و سطح اعتبار بسیار بالاتری نسبت به گواهینامه SSL DV را دارا می‌باشد و بازدیدکنندگان وب سایت مربوطه با مشاهده نام سازمان در بخش جزئیات گواهینامه با اطمینان از این وب سایت‌ها سرویس می‌گیرند.

این نوع گواهینامه با توجه به مدارک مورد نیاز فقط به اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار دارای مدارک رسمی دولتی از قبیل روزنامه رسمی قابل واگذاری می‌باشد.

. گواهینامه اعتبار سنجی EV (Extended Validation):

گواهینامه SSL EV مشخصه اصلی این نوع گواهینامه نشان سبز رنگ در مرورگر است و دریافت آن بسیار شبیه گواهینامه OV ولی با اعتبار و ارزشی بالاتر است و معمولا سازمان‌های بزرگ در دنیا از جمله شرکت‌هایی مثل گوگل از این نوع گواهینامه استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید علاوه بر مشاهده توضیحات تکمیلی در سایت وان سرور، با شماره ۰۲۶۹۱۰۱۰۹۱۴ تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره ببرید.

رسالت ما کمک به رشد و پیشرفت کسب‌وکار شماست

وان سرور ارائه‌دهنده سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست، دامنه، طراحی سایت، سئو، خدمات ارزی.

انتهای رپرتاژ آگهی