Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه ری بر اجرای قانون " آمایش سرزمینی اراضی کشاورزی" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حسین توکلی کجانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت با بیان اینکه شهرستان ری از دیرباز مهد کشاورزی و تولید بوده است اظهار داشت: امروز اگرچه مجموعه های سرزمینی شهرستان ری طی تقسیمات سرزمینی تغییر کرده اما با وجود ۱۷ درصد مساحت استان تهران، رتبه نخست در بسیاری از حوزه های کشاورزی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خوشبختانه با حمایت ها و پشتیبانی های مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار تهران به موضوعات شهرستان ری، شاهد اتفاقات خوبی در ری هستیم.

فرماندار ویژه ری افزود: اگر امروز شهرستان ری در تولید محصولات کشاورزی زبانزد است به دلیل سرریز رودخانه های شمال و غرب تهران به این منطقه است که سبب رونق بخش کشاورزی شده است.

توکلی کجانی سپس با اشاره به تغییر کاربری برخی اراضی کشاورزی در شهرستان ری ادامه داد: با وجود تحولات مثبت در بخش کشاورزی اما متأسفانه سرریز مشکلات پایتخت سبب ایجاد برخی مشکلات و تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده است.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم که محوریت آن با "سلامت مردم" است اتفاقات بسیار خوبی رُخ داده که یکی از آن ها موضوع "آب های متعارف" بود که سبب شد در حال حاضر سبزیجات و صیفی جات با کیفیت مطلوبی را در این شهرستان داشته باشیم.

معاون استاندار تهران همچنین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به شدّت در شهرستان ری مورد توجه است موضوع " آمایش سرزمینی اراضی کشاورزی" است که برنامه ریزی مناسب جهت اجرای آن می تواند مانع بسیاری از تغییر کاربری ها شود.

وی گفت: "قانون حفظ اراضی کشاورزی" از ملزومات بخش کشاورزی شهرستان ری است اما نمی توان در مناطق مختلف براساس یک قانون حرکت کرد و باید دستورالعمل های محلی تدوین و تنظیم، و با موضوع منطقه ای وارد فاز اجرایی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: اراضی آستان عبدالعظیم(ع) و امام خمینی(ره) از ظرفیت بسیاری برای اقدامات پژوهشی و اشتغالزایی برخوردار است که در اینجا حمایت خود را از بخش کشاورزی به عنوان بخشی پیشران برای رشد و توسعه استان اعلام می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار ری اراضی کشاورزی بخش کشاورزی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد