Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه دیپلماسی حافظ منافع کشور در ورای مرزهای سرزمینی، به مردم انفجار زده بیروت کمک کنید، مازاد بر ۱۳۰ تن آب سنگین تولیدی را صادر می کنیم، کانادا دریافت گزارش بازخوانی جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی را تایید کرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دستگاه دیپلماسی حافظ منافع  کشور در ورای مرزهای سرزمینی،  به مردم انفجار زده بیروت کمک کنید، مازاد بر ۱۳۰ تن آب سنگین تولیدی را صادر می کنیم، کانادا دریافت گزارش بازخوانی جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی را تایید کرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۵ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانادا دریافت گزارش بازخوانی جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی را تایید کرد

هیأت ایمنی حمل‌ونقل کانادا در بیانیه‌ای که بامداد دوشنبه (یکشنبه به وقت محلی) در تارنمای رسمی این سازمان قرار گرفت، تایید کرد که گزارش بازخوانی جعبه‌سیاه پرواز PS۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین را از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است.

براساس این بیانیه، «کثی فاکس» رییس هیات ایمنی حمل‌ونقل کانادا گفت: این [سند] گزارش نهایی تحقیقات ایمنی نیست، بلکه خلاصه‌ای کوتاه از محتویاتی است که ماه گذشته [میلادی] در پاریس از صدای کابین خلبان و ضبط‌کننده اطلاعات پرواز بازیابی شد.

فاکس با تاکید بر اینکه گزارش ارسال شده از سوی ایران با اطلاعاتی که بازرسان کانادایی در زمان حضور خود در هنگام بازیابی اطلاعات جعبه‌های سیاه در فرانسه دریافت کرده‌اند، مطابقت دارد، افزود: تحقیقات به پایان نرسیده و هنوز پرسش‌های بسیاری هست که نیازمند پاسخ است.

هیأت ایمنی حمل‌ونقل کانادا سپس خواستار شناسایی و مشخص شدن عوامل انسانی و سازمانی دخیل در همه اقدامات و تصمیم‌های منجر به شلیک موشک به سوی هواپیمایی اوکراینی، مبنای تصمیم‌گیری برای باز گذاشتن حریم هوایی ایران برای پروازهای غیرنظامی در زمان اوج تنش و مبنای تصمیم‌گیری هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در مجوز دادن به پرواز این هواپیما در آن زمان شد.

این نهاد هواپیمایی کانادایی در عین حال تاکید کرد که همچنان آماده ارایه کمک به دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران برای این تحقیقات است.

 

دستگاه دیپلماسی حافظ منافع مردم و کشور در ورای مرزهای سرزمینی است

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه در توییتی به مناسبت هفته دولت نوشت: هفته_دولت را با بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گرامی می دارم. دستگاه دیپلماسی حافظ منافع مردم و کشور در ورای مرزهای سرزمینی است. خدمت و کوشش بی وقفه در راه تحقق خواسته های ایران عزیز عهد و افتخار همه همکاران من در وزارت امور خارجه است.

 

به مردم انفجار زده بیروت کمک کنید

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و علمی در فراخوانی از مردم ایران خواستند به کمک خواهران و برادران لبنانی بشتابند. در این فراخوان آمده است؛ اکنون که در اثر انفجاری مشکوک و مهیب، بخش‌های وسیعی از بندر و شهر بیروت ویران شده و صد‌ها کشته و هزاران مجروح بر جای مانده است و مردم لبنان علاوه بر آن که عزیزان خود را از دست داده اند خانه هایشان نیز ویران شده و به کمبود غذا و دارو و انواع لوازم اولیه زندگی دچار گشته ند، ما امضا کنندگان این فراخوان با احساس وظیفه اسلامی و انسانی شما را به کمک خواهران و برادران لبنانی دعوت می‌کنیم.


می‌دانیم که بسیاری از هموطنان عزیز خودمان نیز در ایران در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، توقف و کندی کسبی و کار‌ها و گرانی ارزاق و کالا‌ها در وضع معیشتی سختی به سر می‌برند با این حال از همه کسانی که فریاد مظلومانه مردم لبنان را می‌شنوند درخواست می‌کنیم همان طور که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر در نهضت همدلی، تعاون و احسان در سراسر کشور به یاری هموطنان خودمان در ایران شتافته اند، به هر اندازه که می‌توانند در جهت تامین نیاز‌های اولیه به مردم لبنان نیز کمک کنند.


ملت ایران فراموش نخواهند کرد که لبنان قلب تپنده جبهه مقاومت در مقابل تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و توطئه‌های قدرت‌های سلطه گر غربی است. جوانان با ایمان و دلیر لبنانی سال هاست با فداکاری و نثار جان و مال خود نه تنها حافظ صلح و امنیت در لبنان که سپر بلای کشور‌های دیگر منطقه و امت اسلامی در برابر تروریسم رژیم صهیونیستی بوده اند. امروز نیز شاهد آن هستیم که بعضی از کشور‌های غربی با انواع توطئه‌ها در صددند تا با سوءاستفاده از ویرانی ها، خسارت‌ها و کمبودها، اوضاع لبنان را از نظر سیاسی و امنیتی نیز آشفته سازند تا مقاومت را که خار چشم دشمنان است تضعیف کنند. اطمینان داریم مردم حق شناس و بصیر ایران در عین حال که خود گرفتار سختی معیشت اند به حکم انسانیت و اسلام از کمک به ملت رنج دیده و مقاوم لبنان دریغ نخواهند کرد.

 

منکر اصلی جامعه امروز ما، ریا و دورویی ساختاری است

«علی ربیعی» در پست اینستاگرامی خود با اشاره به ورود به ماه محرم نوشت: من معتقدم منکر اصلی جامعه امروز ما، ریا و دورویی ساختاری است. در بیش از هزار سال عزاداری‌ برای حسین(ع) و یارانش، در ورای عظمت مصیبت و مظلومیت او، پرمعناترین مفهوم برآمده از قیام حسینی بنابر ادراک معنایی از این حماسه بزرگ، احیای فریضه "امر به معروف و نهی از منکر" است. 


سخنگوی دولت در ادامه آورده است: دراین میان وظیفه همه دلبستگان به آیین حسینی، پرداختن به معروف و منکرهای هر دوره زمانی است. 


ربیعی خاطر نشان کرد: من معتقدم منکر اصلی جامعه امروز ما، ریا و دورویی ساختاری است. به مرور که از متن انقلاب اسلامی دور شدیم؛ دو عامل در شکل‌گیری این پدیده اثرگذار بود: خوددگرنمایی افراد برای حضور در دایره ساخت قدرت و وادار کردن و دور کردن جامعه از رفتارهای طبیعی که سبب ترویج دوگانه‌زیستی، ریا و دورویی ساختاری شد. 


به گفته ربیعی، علاوه بر این، ما نتوانستیم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاریهای رفع فقر و گونه‌های مختلف تبعیض را به خوبی سامان دهیم. بنابراین امروزه، آسیب‌های اجتماعی مختلف، تبعیض‌های گوناگون، گونه‌های متعددی از منکر را شامل می‌شوند. سخنگوی دولت افزود: منکر دیگری که متاسفانه امروز به یک عادت سیاسی هم تبدیل شده، اتهام زنی و تخریب‌های شخصیتی و بی‌توجهی به آبروی انسانهاست. این منکر مضموم در نقاب افشاگری خود را پنهان کرده و در مقابل معروف روشنگری قرار گرفته است.


به گفته ربیعی، دیگر منکرهای امروز ما، دروغگویی، هتک آبروی دیگران، بی‌اعتنایی به قانون و منافع همگانی است که نباید در جامعه عادی شوند. با این حال، بزرگترین منکر، بی‌تفاوتی در برابرفقر و پایمال شدن حقوق افراد فرودست جامعه است. ما باید امروز معروف‌هایی مانند مقابله با فقر و بی‌عدالتی را در جامعه دنبال کنیم.

 

مازاد بر ۱۳۰ تن آب سنگین تولیدی را صادر می کنیم/انفجار نطنز خرابکاری است/هیچگاه نگفته ایم به آژانس دسترسی نمی دهیم

«بهروز کمالوندی» در گفتگوی اختصاصی با العالم اظهار داشت: حجم اورانیوم غنی شده تولید شده در ایران بیش از 3 تن است که بخشی از آن را به کشورهای دیگر از جمله چند کشور اروپایی صادر می کنیم. کمالوندی به دلیل فشارهای آمریکا بر کشورهای هدف، ترجیح داد به نام این کشورها اشاره نکند.

 

وی انفجار اخیر در تاسیسات نطنز را پروژه ای خرابکارانه توصیف کرد و گفت: بررسی های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می کند و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخداده است اما در این که این انفجار چگونه صورت گرفته و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست؟ را مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر فردا (دوشنبه) مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر به رفع نگرانی های دو طرف کمک کند. وی همچنین درخصوص دو مکانی که آژانس خواستار دسترسی به آنهاست، گفت: یکی از این دو مکان در اطراف شهرضای اصفهان و دیگری در نزدیکی تهران قراردارد.

 

کمالوندی تاکید کرد از ابتدا ایران با دسترسی به اماکن هسته ای خود مخالف نبوده است اما معتقد است سوالات آژانس بایستی مبتنی بر مبانی، مدارک و دلایل جدی باشد. وی همچنین تصریح کرد سوالات مبتنی بر ادعاهای معطوف به جاسوسی و مواردی از این دست به هیچ وجه مقبول نبوده و نخواهد بود و فراهم آوردن امکان دسترسی برای آژانس مشروط به آن است که سوالات و ابهامات یک بار و برای همیشه تمام شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار دستگاه دیپلماسی حافظ منافع گزارش بازخوانی جعبه سیاه ریا و دورویی ساختاری امروز ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟