Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به مخالفت ستاد مقابله با کرونای تهران با بازگشایی حضوری مدارس گفت: ما اعلام کردیم در هر صورت سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت است. طبیعتا در شرایطی که سلامت آنها مورد تهدید باشد، از بستر فضای مجازی و سایر بسترها برای آموزش استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طبیعتا آموزش‌های حضوری تاثیر بیشتری بر یادگیری دانش‌آموزان دارد، اما این شرایط یک انتخاب نیست. بلکه شرایط اجباری است.

حکیم‌زاده گفت: اگر به دلایلی مجبور شویم دانش‌آموزان را به صورت حضوری در کلاس‌های درس نداشته باشیم، باید از بسترهای مختلف استفاده کنیم. البته در کنار آموزش‌های مجازی آموزش‌های تلویزیونی هم ارائه می‌شود. یعنی تدریس دروس از طریق تلویزیون که امکان دانلود آن و استفاده مکرر از درس‌ها را فراهم می‌کند.

او افزود: البته این به آن معنا نیست که ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فقط زمان آموزش صرف باشد. در عین حال زمان‌های دیگری برای ارزیابی یادگیری، ارائه بازخورد، بررسی تکالیف اختصاص خواهد یافت.

حکیم‌زاده افزود: در مجموع سال گذشته همکارانی که در فضای مجازی کار می‌کردند، جمع‌بندی شان این بود که میزان ساعت‌هایی که برای آموزش مجازی صرف می‌شود، حتی ممکن است از کلاس‌های حضوری هم بیشتر باشد.

نمی‌شود زندگی را به خاطر کرونا متوقف کرد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اظهارنظر معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اینکه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس با جمعیت بیش از ۳۰ نفر دشوار خواهد بود، گفت: ما در دستورالعمل‌هایمان برای آغاز آموزش در سال تحصیلی، سه منطقه را شناسایی کرده‌ایم. منطقه سفید که مناطق کم‌جمعیت مانند روستاها و عشایری هستند که مشکلی برای آموزش حضوری ندارند. از طرفی مدارس کم جمعیتی داریم که برخی از این مدارس تعداد دانش‌آموزانشان از ۱۰ نفر  کمتر است و می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. مناطقی هم که وضعیت قرمز داشته باشند به طور کلی آموزش در آنها مجازی خواهد بود. زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند منطقه‌ای و استانی وضعیت قرمز دارد، طبیعتا ما هم بازگشایی مدارس را نخواهیم داشت و تابع پروتکل‌ها هستیم.

او گفت: آموزش ترکیبی هم مربوط به مناطق زرد است که با تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری انجام می‌شود و هر تصمیمی که در شورای مدرسه اتخاذ شود، با اولویت حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در هر حال اگر دانش‌آموزان در آموزش ترکیبی قرار است در کلاس درس حضور داشته باشند، ساعت‌های حضورشان منعطف خواهد بود و عین مدل آموزش‌های حضوری در شرایط عادی نخواهد بود.

حکیم‌زاده گفت: نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا شرایط کرونا قابل پیش‌بینی نیست؛ یعنی اینگونه نیست که بگوییم ۴ ماه مدرسه و آموزش تعطیل شود و بعدش کرونا تمام خواهد شد. کما اینکه در سال گذشته زمانی که مدارس تعطیل شدند، بخش‌های مختلف کشور پیش‌بینی‌شان این بود که ما تا شروع فصل گرما درگیر کرونا خواهیم بود، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در تابستان شرایط حادتری به نسبت اسفند و فروردین داشتیم.

وی تصریح کرد: از جهت پیش‌بینی شرایط، وضعیت این گونه نیست که پیش‌بینی کنیم طی ۴ یا ۶ ماه این اتفاق به طور کامل تمام خواهد شد. امروز هم در سطح بین‌المللی اظهارنظرهایی توسط متخصصان شده که نشان می‌دهد این اندیشه که به‌زودی ما شرایط فعلی را پشت سر می‌گذاریم، یک مقدار غیرواقع‌بینانه است. بنابراین چون کرونا قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان جریان آموزش، زندگی و تحصیل ۱۵ میلیون دانش‌آموز را متوقف کرد. قطعا مدرسه بهترین محل برای آموزش است و ماموریت آموزش و پرورش هم این است که در هر شرایطی بتواند از هر بستری برای آموزش استفاده کند.

استفاده از شبکه‌های استانی

حکیم‌زاده درباره اقدامات سایر کشورها در شرایط شیوع کرونا گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که آنها هم کم و بیش با این چالش‌ها درگیر بوده‌اند، اما با توجه به اینکه ما در کشورمان هم از بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی استفاده کردیم و هم توزیع درسنامه‌ها را داشتیم و از طرفی آموزش‌ها در مناطق کم‌جمعیت به صورت حضوری ارائه شد، یک تجربه واقعاً ممتاز با دستاوردهای خوب را به دست آوردیم. امیدواریم با ارتقاء و تقویت بسترهای موجود، سال جدید را بدون مشکل شروع کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید دغدغه و مسئله خانواده‌ها را هم در نظر داشت. بی‌برنامه رها کردن میلیون‌ها کودک و نوجوان نمی‌تواند راهکار خوب و مناسبی باشد. آن هم در شرایطی که هیچ چشم‌انداز روشنی در این شرایط وجود ندارد.

این مسئول درباره شبکه‌هایی که در سال تحصیلی آینده، مسئولیت آموزش‌های تلویزیونی دروس را خواهند داشت، گفت: شبکه‌های تخصصی قرآن و معارف در درس‌هایی که متناسب با این شبکه هست به کمک ما خواهند آمد و از شبکه‌های رادیویی که قبلا استفاده می‌شد، همچنان استفاده خواهد شد. شبکه‌های استانی هم در کنار شبکه‌های سراسری یا از طریق بازپخش برنامه‌ها یا از طریق تولید برنامه‌های استانی در کار آموزش به ما کمک خواهند کرد.

کد خبر 543194 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان برای آموزش حکیم زاده آموزش ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند