Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه توسعه انرژی‌های تجديدپذير با هدف فرهنگ‌سازی و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در مدارس کشور آغاز به‌کار کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، شهریار بزرگمهری مدیر گروه پژوهشی انرژی‌های تجدید پذیر پژوهشگاه نیرو در این رابطه گفت: پروژه‌ای با عنوان توسعه انرژی‌های تجديدپذير در مدارس در گروه انرژی‌های تجديدپذير پژوهشگاه نيرو شروع شده است که در قالب اين طرح مدل مالی و اقتصادی برای پياده سازی واحدهای كوچك انرژی خورشيدی در مدارس كشور به منظور تامين برق و همچنین آموزش، فرهنگ سازی و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر بررسی و ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که دانش آموزان به طور ملموس و در محیط واقعی با اين فناوری‌ها آشنا می‌شوند، قرار است درآمد حاصل از فروش برق توليدی در مدارس مناطق محروم، به عنوان منبعی مالی برای توسعه اين مدارس اختصاص یابد؛ همچنین تدوين محتوای درسی در راستای ترويج انرژی‌های تجديدپذير، از دیگر اقداماتی است که در این طرح دنبال می‌شود.

بزرگمهری همچنین به حمایت شرکت توانیر از این طرح اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌ای با مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر در خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی توسعه انرژی‌های تجديدپذير در مدارس راهکارهای مورد نظر برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی و رسانه‌ای طرح بررسی شد و نماینده شرکت توانیر بر انجام همكاری‌های مورد نياز از سوی توانير كه لازمه پيشبرد اهداف اين پروژه است، تاکید کرد.

بزرگمهری تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ماهیت وزارت آموزش و پرورش، گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در مدارس به فرهنگ سازی و سرعت بخشیدن به توسعه استفاده از این انرژی‌ها کمک نماید و موجب گسترش این فرهنگ و گسترش استفاده عمومی از این انرژی‌ها شود تا بتوانیم با بکارگیری سیستم‌هایی که قابلیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از انرژی خورشیدی، باد و زیست توده (تولید برق از پسماند) را دارند، بستری برای توسعه و فرهنگ سازی عمیق در این خصوص فراهم کنیم.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران پژوهشگاه نیرو سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پژوهشگاه نیرو وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو توسعه انرژی های تجدیدپذیر انرژی های تجدیدپذیر فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!