Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:15:51 GMT

پمپئو به منزوی شدن آمریکا اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۹۸۸

پمپئو به منزوی شدن آمریکا اعتراف کرد

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مایک پمپئو در توئیتی نوشت: مردم آمریکا باید بدانند که رئیس جمهور ترامپ همیشه کار درست را انجام می دهد. اگر این معنا را دهد که باید به تنها رهبری و انجامش دهیم همیشه آن را انجام می دهیم. ما مطمئن خواهیم شد که ایران به فروشنده اسلحه در دنیا تبدیل نخواهد شد.

پمپئو همچنین بخشی از مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس نیوز را که درباره ایران بود، در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در این مصاحبه که اخیرا با فاکس نیوز داشته، ضمن تلاش برای فرافکنی افکار عمومی نسبت به انزوای جهانی آمریکا و شکست تحقیر آمیز آن به ویژه در موضوع پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مدعی شد: رهبران کشورهای جهان و همتایان من در کشورهای مختلف به من می گویند که آمریکا کار درست را انجام می دهد. کسی ازاین افراد نزد من نیامده تا از دستیابی ایران به سیستم های نظامی طرفداری کند.

پمپئو در ادامه بخاطر این که توجیهی برای رای ممتنع کشورهای عضو شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران داشته باشد، مدعی شد: کشورها در سازمان ملل به صراحت نگفته اند که ایران می‌تواند به تسحلیات نظامی دستیابی داشته باشد. این برای من غیر قابل درک است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش با رد شدن درخواست کاخ سفید برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مخالفت جهانی با طرح اجرای مکانیسم ماشه، به واقع در انزوای جهانی قرار گرفته است، با روی آوردن به روش منسوخ ایران هراسی و تلاش برای خطرناک جلوه دادن رویکردهای حمایتی پکن و مسکو از تهران افزود: همراه شدن با چین و روسیه درباره این مساله مهم و دراین برهه زمانی برای جهان خطرناک است.

اعتراف به منزوی شدن آمریکا در دنیا
وی در ادامه ادعاهای خود، در سخنانی که به صراحت حاکی از انزوای آمریکا در جهان است، به فاکس نیوز گفت: اما این اعتقاد و باور وجود دارد و مردم آمریکا باید بدانند که ترامپ همواره کار درست را انجام می دهد، حتی اگر بدان معنی باشد که ما (آمریکا) تنها بمانیم.

پمپئو درحالی اقدام به قرار دادن این بخش از مصاحبه خود با فاکس نیوز بر روی حساب توئیتر خود کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ۲۵ مرداد ماه، نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در برای واشنگتن به ثبت رساند.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. از این رو، آمریکایی‌ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دادند.

با این حال اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این مساله مخالف بودند چرا که این کار به معنای شلیک تیر آخر به برجام می‌دانند. از این رو در رای‌گیری به قطعنامه پیشنهادی آمریکا که از ساعت ۵.۳۰ عصر پنج‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت آغاز شد، روسیه و چین به صراحت با آن مخالفت کردند، اروپایی‌ها و غیرمتعهدها هم به آن رای ممتنع دادند و به این ترتیب، آمریکا طعم تلخ شکست دیپلماتیک در برابر ایران را بار دیگر چشید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت پمپئو ترامپ آمریکا کنکور 99 مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است