Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:05:02 GMT

سیل بیش از ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری خلخال خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۰۲۳

سیل بیش از ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری خلخال خسارت زد

فرهادخوگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارندگی و جاری شدن سیل روز گذشته بخش وسیعی از خیابان‌ها و معابر این شهر دچار سیل‌گرفتگی شده و همچنین طغیان رودخانه‌های عبوری از این شهر دیوار حائل رودخانه‌ها را در چند نقطه دچار شکستگی ،تخریب و آسیب کرده و سیلاب از این نقاط وارد خیابان‌ها و معابر عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شهرداری خلخال با بیان اینکه حجم بالای بارندگی روز گذشته به حدی بود که نخاله‌های ساختمانی رها در معابر عمومی مسیر کانال‌های هدایت آبهای سطحی شهر را مسدود و سیلاب را روانه خیابان‌ها و معابر عمومی کرد، اظهارداشت: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی خیابان‌های ۲۲ بهمن ،ولیعصر، شهید رجایی، شهرک صنعتی، باکری و بلوار یادگاران امام ،شهرک جانبازان ،شهید مدنی، آیت‌الله کاشانی ،شهید مظفر عزیزی ،منطقه علم‌الهدا و چندین کوچه شد.

او با اشاره به اینکه عملیات بازگشایی مسیرهای مسدود شده از سیلاب از همان ابتدای قطع بارندگی و سیل توسط ماموران خدمات شهری آغاز شده و پاکسازی و شستشوی خیابان‌ها و معابر زیرسیلاب قرار گرفته شهر همچنان ادامه دارد، گفت: آبگرفتگی معابر موجب اختلال در تردد شهروندان شد که حضور بموقع نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری و بازگشایی کانال‌های مسدود شده از سیلاب مسیرهای مسدود شده ناشی از سیل بازگشایی و خودروهای متوقف در ۲ سمت راه‌بندان سیل به مسیرهای خود هدایت و راه‌بندان پس از یک ساعت تلاش رفع شد.

وی افزود: سیلاب حاصل از باران علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد چند واحد مسکونی و تجاری در مناطق مختلف خلخال شد و علاوه بر تخریب دیوار حایل در منطقه کوی دانشگاه چند واحد مسکونی را نیز دچار آسیب جدی کرد.

او با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و برخورد با دست‌اندرکاران تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مسیر دره‌های طبیعی و حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: برای پیشگیری از تخلیه نخاله در مسیرهای یاد شده که با هدف تصرف غیرقانونی اراضی ملی از سوی افراد متخلف صورت می‌گیرد، با استفاده از ابزارهای قانونی باید برخورد می‌شود.
خوگر اظهارداشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه شمال شرق خلخال در سال‌های اخیر از خطر جاری شدن سیلاب در مناطق مسکونی این منطقه پیشگیری شده و انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های آبخیزداری در مسیر سایر دره‌های طبیعی منتهی به شهر در سایر مناطق سطح ایمنی مناطق مسکونی شهر در مقابل سیل و طغیان رودخانه‌ها افزایش یابد.

سرپرست شهرداری خلخال گفت: سیل روز گذشته به پایه‌های چند دهنه پل بر روی رودخانه‌های هروچای،نورعلی چای و قیز باخان شهر آسیب وارد کرده ،دیوار حائل این رودخانه‌ها را در چند نقطه شکسته که هزینه ترمیم خرابی‌های سیل دیروز بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب‌ها خلخال شهرداری خلخال سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال شهرداری خلخال سیل خلخال شهرداری خلخال سیل خیابان ها و معابر شهرداری خلخال رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران

با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در میدان صادقیه تهران، برخی محدودیت های ترافیکی در این منطقه انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم و درباره محدودیت های اعمال شده در اطراف میدان صادقیه تهران گفت: با توجه به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و مراسمی که در این منطقه برگزار می شود، برای هرچه بهتر مراسم و عزاداری و برای اینکه مردم به مقصد و مسیر خود برسند محدودیت های به اجرا درآمده است.

وی افزود: در بزرگراه محمدعلی جناح (مسیر شمال به جنوب) از خیابان سازمان آب و در خیابان آیت الله کاشانی (مسیر شرق به غرب) از میدان صادقیه از بلوار ابوذر محدودیت برقرار شده است.

سرهنگ کشیر گفت: شهروندان در آیت الله کاشانی، قبل از اینکه به خیابان ابوذر برسند می توانند از خیابان سلیمی جهرمی و معابر پیرامونی استفاده کنند.

وی افزود: در مسیر شمال به جنوب هم قبل از رسیدن به خیابان سازمان آب می توانند از معابر تعبیه شده برای تغییر مسیر استفاده کنند.

سرهنگ کشیر گفت: این مراسم تا بعد از نماز ظهر و عصر ادامه خواهد یافت و محدودیت های ترافیکی نیز تا پایان مراسم و تخلیه معابر از شهروندان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران