Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حجاج ایرانی، راه برون رفت از مشکلات امروز را توجه به فلسفه و کارکرد عاشورا دانست و تاکید کرد: معضلاتی را که بر جامعه امروز ما تحمیل شده است می‌توان با نگاه درست به فلسفه قیام امام حسین (ع) حل و فصل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب» در سلسله برنامه‌های در مدرسه عاشورا که به مناسب عزاداری ماه محرم الحرام ویژه زائران ایرانی از طریق سامانه آموزش زائر به صورت مجازی برگزار می شود، به تبیین اهداف و فلسفه قیام سیدالشهداء (ع) پرداخت و آن را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه برخی از بایدها در محرم و عاشورا وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه کرد، افزود: باتوجه به اینکه معمولا مباحث قیام سیدالشهداء (ع) بیان شده است، دراین برنامه برای یادآوری بیشتر به اهداف، فلسفه و اساس قیام امام حسین (ع) پرداخته می شود.


حجت الاسلام نواب، معرفت افزایی و امام شناسی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اگر کسی بخواهد امام حسین (ع) را بشناسد باید به فلسفه و اهداف قیام و نیایش آن حضرت در دعای عرفه توجه کند که بهترین شناخت را به ما می‌دهد.


وی با بیان اینکه شایسته است جوانان از نظر معرفتی و معنوی تقویت شوند، تصریح کرد: توجه به روح پرسشگر جوانان بسیار مهم است و بسیاری از سئوالات جوانان را پدر و مادرها می توانند جواب بدهند.


سرپرست حجاج ایرانی، راه برون رفت از مشکلات امروز را توجه به قیام و فلسفه عاشورا برشمرد و تاکید کرد: معضلاتی را که بر جامعه امروز ما تحمیل شده است می‌توان با نگاه درست به فلسفه و قیام امام حسین (ع) حل و فصل کرد، زیرا این قیام کارکردها و عملکردهای زیادی دارد که می توان در این ایام استفاده کرد.


وی برخی آسیب‌های عزاداری را یادآور شد و گفت: اصل عزاداری برای سیدالشهداء (ع) کار درست و شایسته ای است، اما انحراف از آن به عنوان آسیب مطرح می‌شود، چون سلیقه ها و زیاده‌روی‌ها آن را ایجاد می کند‌ وگرنه ذات عزاداری بی‌اشکال و عیب است. یکی از این آسیب‌ها فاصله گرفتن از اهداف قیام امام حسین (ع) و دنبال نکردن هدف اصلی قیام اباعبدالله است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظاهر سازی به جای عزاداری واقعی، توجه به مقتل‌های غیرمستند و خودساخته و سلیقه‌ای، حاشیه سازی در نوع و اجرای عزاداری و مادی گرایی را از جمله آسیب‌های عزاداری برشمرد و یادآور شد: در عزاداری انسان باید حالت عزا داشته باشد و سایر موارد حاشیه است. بسیاری از ماندگاری حادثه کربلا به دلیل همین حرکت‌ها و تجمعات است، ولی اگر این علم و کتل از اساس، ما را از حرکت به سوی  هدف  بازبدارد،  آسیب خواهد بود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجاج ایرانی نهضت عاشورا حج و زیارت قیام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت