Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:59:38 GMT

قیمت نجومی عینک گاندی در یک حراج!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۴۸۵

قیمت نجومی عینک گاندی در یک حراج!

به گزارش تابناک، پس از تحقیق و مقایسه عینک با عینک‌های دیگر گاندی مشخص می‌شود که واقعا متعلق به مبارز خستگی‌ناپذیر هند است. او به صاحب عینک می‌گوید، ارزش آن حدود ۱۵ هزار پوند است.
به گزارش برترین‌ها به نقل از رسانه فارسی زبان، عینکی که گفته می‌شود متعلق به رهبر استقلال هند بوده در بریتانیا به حراج گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ ابتدایی عینک ۱۵ هزار پوند تعیین شد و در نهایت به ۲۶۰ هزار پوند رسید.

عینکی با شیشه‌های گرد طبی و دسته‌هایی که روکش طلایی دارند: چنین عینکی را امروزه می‌توان با قیمتی بسیار کمتر تهیه کرد. اما آنچه در حراجی "ایست بریستول" به فروش رفت، یک "شیئ استثنایی" به شمار می‌رود که با بهایی نامانوس به فروش رسیده است: ۲۶۰ هزار پوند معادل ۲۸۸ هزار یورو یا ۳۴۰ هزار دلار.

داستانی که اندرو استوو برای شبکه خبری اسکای تعریف کرده، جذابیت عینک کهنه را چند برابر کرده است. به گفته او، مردی عینک را با پست به آدرس حراجی فرستاده و در نامه‌ای نوشته است: «این عینک متعلق به گاندی است. با من تماس بگیرید.»

از قرار معلوم صاحب عینک در گفت‌وگوی تلفنی با استوو گفته است، گاندی حدود ۱۰۰ سال پیش عینک را به عمویش در آفریقای جنوبی هدیه داده است و «اگر ارزشی ندارد، آن را دور بیندازید». گاندی آن زمان مدت زیادی در آفریقای جنوبی اقامت داشت.

استوو می‌گوید، پس از تحقیق و مقایسه عینک با عینک‌های دیگر گاندی مشخص می‌شود که واقعا متعلق به مبارز خستگی‌ناپذیر هند است. او به صاحب عینک می‌گوید، ارزش آن حدود ۱۵ هزار پوند است.

در حراج، اما قیمت شیئ بادآورده به سرعت بالا می‌رود. معلوم نیست که چند درصد آن به صاحب عینک رسیده است.

رهبر جنبش استقلال هند به این شهره بود که وسایل خود را به دیگران هدیه می‌داد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت عینک گاندی گاندی حراج کنکور 99 مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت صاحب عینک هزار پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # عادل فردوسی پور ، قیمت دلار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد