Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:30:36 GMT

سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۵۷۹

سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

امیر رجبی روز دوشنبه گفت: حوزه هنری استان با مشارکت سازمان صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به فرهنگ عاشورا و زبان‌های بومی سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر متعهد در زبان ترکی و اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا  را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره ذکر کرد.

او اظهار داشت: شاعران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل می‌توانند در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت کنند.

رییس حوزه هنری استان اردبیل با تشریح مقررات این سوگواره بیان کرد: هر هنرمند می‌تواند آثار خود را به صورت مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم ۱۴ و نوع قلم B Mitra نوشته و حداکثر چهار اثر را به زبان ترکی آذری ارائه کند و نوشتن نام، نام خانوادگی، کد ملی، سن، تحصیلات، نشانی و تلفن تماس نویسنده در ابتدای هر اثر الزامی است.

رجبی با بیان اینکه آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر با نام صاحب اثر منتشر خواهد شد، اضافه کرد: به نفرات برتر اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب ۱۰ میلیون ریال،  هفت میلیون ریال و پنج میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه‌های تقدیری نیز سه میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی مهلت ارسال اثر به این جشنواره را تا آخر شهریور ماه امسال ذکر کرد و گفت: آیین اختتامیه سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی هم مهرماه امسال با توجه به وضعیت جامعه به صورت حضوری و یا مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیک جشنواره: sheareashoraei@gmail.com و یا به شماره همراه ۰۹۱۴۱۵۰۷۷۵۱ ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی دبیرخانه سوگواره به آدرس اردبیل، بزرگراه شهدا، بالاتر از میدان علی‌آباد، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان اردبیل، واحد آفرینش‌های ادبی و یا کانال فضای مجازی:  @sooresavalan  مراجعه و یا با شماره تلفن ۲-۰۴۵۳۳۶۲۹۱۹۱تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل میلیون ریال حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صمد نوتاش، رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل گفت: لیگ برتر رده سنی بزرگسالان فوتسال استان اردبیل با شرکت ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت انجام و ۶۶ بازی در این مسابقات برگزار شد.
وی افزود: در پایان این مسابقات، تیم ساوالان اردبیل به مقام قهرمانی دست یافت و تیم کیهان یاشیل مغان پارس آباد، نائب قهرمان شد.
مراسم اهدای جام و جوایز این مسابقات با حضور رئیس هیات فوتبال استان، پیشکسوتان و جمعی از مسؤولان در شهرستان مشکین شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد