Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: دولت در سال‌های اخیر تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در اختیار روستاییان قرار داده که چون نحوه پرداخت آنها هدفمند نبوده، این تسهیلات دچار انحراف شده‌اند. - اخبار استانها -

عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره میزان اثرگذاری وام‌های اشتغال روستایی اظهار داشت:‌ دولت در سال‌های اخیر تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در اختیار روستاییان قرار داده که چون نحوه پرداخت آنها هدفمند نبوده، این تسهیلات دچار انحراف شده‌اند و برای توسعه روستاهای قزوین چندان تاثیرگذار نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ از اثرات اعطای این تسهیلات حمایتی که از طریق کمیته امداد و بانک‌ها به روستاها جهت ایجاد اشتغال داده شده، آن اطلاع دقیقی نداریم و نمی‌دانیم که این وام‌ها چه میزان اشتغال ایجاد کرده‌اند.

خام‌فروشی تولیدات روستایی

قبادی خام‌فروشی تولیدات روستایی را بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی روستاها در استان قزوین دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود یا کمبود صنایع تبدیلی در استان قزوین محصولات زراعی و باغی ما به صورت خام فروخته می‌شوند و باغداران و کشاورزان ما در روستاها محصولاتشان را به ناچار با قیمت ارزان وارد بازار مصرف می‌کنند.

وی افزود: می‌توانیم این محصولات را فرآوری کنیم و در زنجیره‌های تکمیلی محصولات غذایی محصولات دیگری از آنها به دست آوریم و از این طریق به اقتصاد روستا کمک کنیم. همچنین میوه‌های باغات ما با قیمت ارزان به فروش می‌رسد و متاسفانه ضایعات زیادی دارند که می‌تواند در چرخه تولید به مپوست یا میوه خشک تبدیل شده و در سبد مصرف خانواده‌ها قرار گیرد.

طرح تاک از سال آینده در قزوین اجرا می‌شود؛ تجمیع 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی در 10 سالدسترسی به گلزار شهدا در روستاهای استان قزوین نیازمند جاده آسفالته است37 روستا در استان قزوین از نعمت گاز بی‌بهره‌اند

بیکاری فارغ‌التحصیلان در روستاها

معاون استاندار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ساکن روستا را از دیگر موانع توسعه روستاها در استان بیان کرد و افزود: امروزه بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی در روستاها سکونت دارند که به دلیل عدم دسترسی به شغل یا باید در روستا بیکار بمانند و یا باید روستا را ترک کرده و به شهر مهاجرت کنند که این نقطه آغاز مهاجرت از روستا به شهر است و تبعات منفی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد.

قبادی با اشاره به پیر شدن نیروی کار در روستاهای قزوین ادامه داد: روستاهای ما از آن نیروی جوان و فعالی که می‌تواند موتور حرکت و توسعه در روستاها باشد، خالی شده‌اند و ساکنان روستاهای ما عموماً کهنسالانی هستند که عملاً توانایی تولید و گرداندن چرخه اقتصادی روستا را ندارند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی زندگی روستایی بیشتر بخوانید... طرح تاک از سال آینده در قزوین اجرا می‌شود؛ تجمیع ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در ۱۰ سال دسترسی به گلزار شهدا در روستاهای استان قزوین نیازمند جاده آسفالته است ۳۷ روستا در استان قزوین از نعمت گاز بی‌بهره‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح تاک از سال آینده در قزوین اجرا می‌شود؛ تجمیع ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در ۱۰ سال دسترسی به گلزار شهدا در روستاهای استان قزوین نیازمند جاده آسفالته است ۳۷ روستا در استان قزوین از نعمت گاز بی‌بهره‌اند واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی زندگی روستایی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۳ مجتمع پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود/ افزایش ۷۴میلیون‌تنی تولید محصولات ۴ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر ۵ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۶ فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول ۷ سرپرست باشگاه ذوب‌آهن: سرمربی تا پایان هفته معرفی می‌شود/ اسماعیلی‌فر خودش هم می‌داند با ما قرارداد دارد ۸ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار مهمترین اخبار استانها فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول وزیر نفت: ۱.۳ میلیارد یورو در راه‌‌اندازی فاز نخست طرح‌ پتروشیمی بوشهر سرمایه‌گذاری شد گزارش| قزوین؛ صاحب سبک در تعزیه/رونق تعزیه‌خوانی با وجود هجوم کرونا عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت از محل افزایش قیمت بنزین سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است پهلوگیری انواع شناورها تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی زندگی روستایی استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی زندگی روستایی استان قزوین فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی