Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:50:11 GMT

صنعت بیمه به کمک مقابله با قاچاق کالا آمد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۵۸۳۱

صنعت بیمه به کمک مقابله با قاچاق کالا آمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه‌های حمل و نقل و آتش سوزی گفت: از اول مرداد امسال دریافت کد یکتا برای بیمه حمل و نقل و آتش سوزی اجباری شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بر این اساس با هوشمند سازی مراحل صدور بیمه نامه‌ها برای حمل و نقل و آتش‌سوزی اطلاعات مربوطه در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه ثبت می‌شود و با استعلام از سامانه تجارت و همچنین سامانه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز محموله‌های با اطلاعات ناقص بیمه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای هر محموله برای صدور بیمه نامه باید تمام اطلاعات از جمله نام صاحب بار و انباری که به آن منتقل خواهد شد و مبدا و مقصد بار باید مشخص شود که این موضوع از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.

سلیمانی گفت: سامانه هوشمند به صورت یکپارچه این بیمه‌ها را کنترل خواهد کرد که با سامانه‌های ثبت احوال نیروی انتظامی و ستاد قاچاق کالا و ارز مرتبط است.

وی گفت در خصوص بیمه آتش سوزی نیز انبارهایی که بیمه می‌شوند باید کد یکتا دریافت کنند و موجودی آن‌ها از منابع مختلف استعلام می‌شود تا کالای قاچاق در انبارها بیمه نشوند.

سلیمانی با ارائه آماری از عملکرد چهار ماهه امسال گفت: در این مدت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشتیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اجباری شدن دریافت کد یکتا برای بیمه شخص ثالث گفت: نیازی به بیمه نامه شخص ثالث فیزیکی نیست و هماهنگی‌ها با قوه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 5007274

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا سلیمانی بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث تولید نفت ویروس کرونا قیمت دلار بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا اوراق سلف نفتی ایالات متحده امریکا شاخص کل بورس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی قاچاق کالا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد