Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از آغاز پذیرش دانشجوی جدید در ترم ۹۹ خبر داد و گفت: تعداد ۲۶۳ کد رشته محل در چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی، جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دارد.

بهزاد رضایی امروز (دوشنبه- سوم شهریور ماه) در نشست خبری، به تشریح جزئیات پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و اظهار کرد: ثبت نام پذیرش دانشجویان دوره کاردانی از ۴ تا ۱۱ شهریور ماه و ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۶۰ کدرشته محل در دوره کاردانی و ۱۰۳ کدرشته محل در دوره کارشناسی ناپیوسته وجود دارد که ۸۷ کد رشته کاردانی و ۷۵ کدرشته کارشناسی ناپیوسته است. به طور کلی دانشجویان در چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی جذب می شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: برای سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰۵ نفر در دوره کاردانی و ۷ هزار و ۵۸۷ نفر در دوره کارشناشی پذیرش خواهیم داشت.

رضایی در پاسخ به ایسنا با بیان اینکه امسال با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی پذیرش دانشجو مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: ضریب جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ۶۴.۵ درصد است که سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی در پذیرش دانشجو داشتیم و امسال نیز شرایط به همین روال است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص جزئیات سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان نیز، گفت: تمام مراکز علمی کاربردی کشور با ارزیابی های به شدت سختگیرانه مورد بررسی قرار گرفتند و در حال حاضر خوشبختانه اکثر مراکز استان در سطح ۲ و ۳ قرار دارند و در ارزیابی سال گذشته از میان ۱۰ مرکز برتر کشور دو مرکز ذوب آهن و هرند اصفهان در میان برترین ها قرار داشتند که در سطح دو هستند.

به گفته رضایی، دلیل اینکه در مقطع کارشناسی ارشد تمایلی به جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی وجود ندارد، پرهیز از موازی کاری با دیگر دانشگاه ها است. نمی خواهیم جا پای دانشگاه های تئوری محور بگذاریم و قصد داریم نیروی کاردان ماهر تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و ثبت نام دانشجویان مجازی خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویان جدید الورود از اواسط مهر ماه کلاس های درسی خود را آغاز خواهند کرد.

اجرای ۱۱ رشته جدید در استان اصفهان پس از دو سال توقف

وی از اجرای ۱۱ رشته جدید که پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان راه اندازی می شوند، خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: رشته های جدید را به گونه ای انتخاب کرده ایم که از موازی کاری اجتناب و رشته های مهارت محور را اولویت قرار دهیم.

رضایی همچنین از پذیرش ۱۶ کد رشته جدید برای نخستین بار در استان اصفهان خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی چاپ و پوشاک، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی و ... از جمله این رشته ها است.

وی یکی از مشکلات کشور در دانشگاه ها را تعداد زیاد دانشجویان و کمبود اشتغال عنوان کرد و گفت: دانشجویان دغدغه کار دارند و بیکاری موجی از دلسردی برای دانشجویان و به تبع آن خانواده و جامعه ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه جامعه نیز به دنبال بهره وری از دانشجویان است و معتقدند که فارغ التحصیل ماهر کم داریم، تصریح کرد: در ریشه یابی این مشکل مشخص می شود که زمانی تعریف این بود که به افراد دانشگاهی نیاز است و اکنون تعریف نیاز تفاوت کرده است.

رضایی افزود: امروز آمار بیکاری در حوزه های تحصیلات تکمیلی خصوصا دکتری رسیده است و دلیل این امر عدم توجه به مهارت محوری است.

به گفته وی، علاقه دانش آموز باید اولویت باشد که این روزها نادیده گرفته می شود و متاسفانه مشاوره های نادرست براساس اولویت های خانواده و نگاه های جامعه بدون در نظر گرفتن علاقه انجام می شود که اینها سبب سرخوردگی دانشجویان و افزایش مشکلات بیکاری در جامعه می شود.

به سمت رشته های جوار صنعت می رویم

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به  آلمان به عنوان کشوری موفق در صنعت، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد دانشجویان این کشور در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل می کنند.

رضایی اضافه کرد: تصمیم داریم به سمت رشته های جوار صنعت بریم که دانشجو برای خود شغل انتخاب کند و منتظر شغل نباشد.

به گفته وی، یک فرد ماهر و کارآفرین می تواند موجب جهش تولید شود و اگر کارها به نحو مطلوب انجام شود توسعه کسب و کار عملی می شود.

رضایی از راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ مشاور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و کاملا رایگان در اختیار دانشجویان علمی کاربردی است که دسترسی به این مرکز از طریق سایت دانشگاه امکان پذیر است، همچنین رغبت سنجی نیز در سایت انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه پذیرش دانشجو سال تحصیلی 99 ـ 1400 کاردانی حرفه ای پذیرش دانشجو خبر داد و گفت شهریور ماه دانشگاه ها رشته جدید رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت بنا دارد مسائل کشور را با کمک و حمایت از اساتید و دانشگاهیان حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه‌های استان کرمان با تبریک روز معلم و استاد، با اشاره به جایگاه علم و علم آموزی در اسلام به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید اکثرکم قیمة اکثرکم علما ارزش کسی بیشتر است که علم بیشتری دارد یعنی علم معیار سنجش برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر است و امام علی علیه السلام نیز در خصوص جایگاه علم فرموده است یتفاضل التاس بالعلوم و العقول لا بالاموال و الاصول برتری افراد به علم و عقل است نه به اموال و نسب خانوادگی.

وی با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه‌ کرمان  و تعلق خاطر خود به این دانشگاه اظهار داشت: جز اولین دانشجویانی بودیم که بعد از پیروزی انقلاب در دانشکده فنی این دانشگاه مشغول تحصیل شدم از این رو علاقه و دلبستگی خاصی به این دانشگاه دارم و آرزو می‌کنم این دانشگاه در شمار بهترین دانشگاههای کشور باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم افضلی‌پور بنیانگذار دانشگاه کرمان تاکید کرد: مرحوم افضلی‌پور دلبستگی و عرق خاصی به ایران عزیز داشت که باید الگوی اساتید و دانشجویان باشد و باید همه خود را مدیون ایران بدانند و موظف به خدمت برای پیشرفت کشور بدانند.

معاون رئیس‌جمهور هم‌چنین با گرامیداشت یاد شهید مطهری خاطرنشان کرد: با اینکه ۴۵ سال از شهادت استاد مطهری می‌گذرد اما به خاطر آثار ارزشمندش نام و یادش همچنان زنده است و امام راحل با تعابیر بلندی  از ایشان یاد کرده است از جمله اینکه برخوردار از طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان بی‌نظیر بود. شهید مطهری اگرچه می‌توانست در قم بماند و به مدارج بالای علمی و اجتهاد و مرجعیت برسد اما در زمانه‌ای که مارکسیست‌ها و پیروان مکاتب التقاطی، دین را به استهزا می‌کشیدند برای پاسخ به نیاز جامعه و دفاع از اسلام وارد صحنه شد و در دانشگاه که جولانگاه غربزده‌ها و ماتریالیست‌ها بود با بیان شیوا، متقن و منصفانه پاسخگوی هجمه به مبانی و احکام الهی شد.

وی بر ضرورت پاسخ به شبهات و ابهاماتی که در سطح جامعه و بین جوانان مطرح می‌شود، تاکید کرد و گفت: امروز که سرعت تحولات و اطلاعات بیشتر شده است ضرورت دارد به روز و دقیق و با زبان منطق و استدلال به ابهامات پاسخ داد و در این راستا اساتید و معلمین از وظیفه و رسالت سنگینی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر این‌که «امام راحل معلمی به تمام معنا بودند» اظهار داشت: زمانی که امام در بورسای ترکیه تبعید بود سفیر ایران در بغداد به شاه پیشنهاد داد که امام را به نجف تبعید کنند؛ چرا که به تعبیر و تصور او نجف مانند دهان شیر و مرکز علمای بزرگ و مراجع صاحب نام بود و امام نمی‌توانست در آنجا بروز و ظهوری داشته باشد، اما زمانی که امام به نجف رفتند نه تنها علمای عراق بلکه طلاب و روحانیون سایر کشورها نیز پروانه وار بر گرد شمع وجود امام جمع شده و از دانش و بینش عمیق امام مستفیض شدند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم‌چنین با تاکید بر این‌که «دولت مردمی توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفی و کمی مراکز علمی و دانشگاهی دارد» گفت: در هیئت دولت بیشترین تعداد اعضای هیئت علمی حضور دارند و دولت با دغدغه‌مندی مسائل و مشکلات فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند و مصمم است بگونه ای عمل کند که دانشگاه‌ها جزیره‌های جدا از جامعه و مراکز تولیدی و صنعتی نباشند و ارتباط آنها هرچه بیشتر و موثرتر باشد. دولت با تاکید و توصیه‌های هوشمندانه رئیس جمهور، بنا دارد مسائل کشور را با کمک و حمایت از اساتید و دانشگاهیان حل و فصل کند.

وی با اشاره به «توانمندی و آمادگی کشور برای شتاب در مسیر توسعه و پیشرفت» اظهار داشت: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» اگر ملتی در برخی حوزه‌ها، دستاوردهای چشمگیری داشته باشد این موضوع می‌تواند به سایر حوزه‌ها نیز تسری پیدا کند و امروز که در عرصه هایی چون صنایع نظامی، هسته‌ای و نانو به مرزهای دانش روز دنیا رسیده ایم در دیگر عرصه های صنعتی و اقتصادی هم این توان را داریم و به فضل خدا این عزم، اراده و توانمندی در کشور وجود دارد که به قله‌های بلند پیشرفت و تعالی، دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به سرکوب اعتراض اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی، گفت: این روزها حتی اساتید و دانشجویان دانشگاه هاروارد که مسئولیت کادرسازی نسل آینده مدیریت ایالات متحده را بر عهده دارد شاهد اعتراضات گسترده هستیم، دانشجویان برای محکوم کردن جنایات جنگی و کودک کشی صهیونیست‌ها چادرهایی به یاد مردم بی‌پناه غزه برپا کرده و خواهان پایان نسل کشی هستند اما نظامیان آمریکا به آن‌ها یورش برده و با سرکوب دانشجویان، چهره واقعی خود را در خصوص ادعای آزادی بیان و حقوق بشر برملا کردند و جالب اینجاست، کسانی که غرب را مهد آزادی و دموکراسی می‌دانستند و آن را به رخ ملت ایران می کشیدند این روزها در مقابل این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند