Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمودی در حاشیه بازدید بعد از ظهر روز گذشته خود از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس و همچنین وضعیت پسماند این شهرستان، مدیریت پسماندها در این شهرستان را ناکارآمد توصیف کرد و اظهار کرد: جای بسی تأسف دارد که مدیران مربوطه نه تنها به تکالیف خود در قبال قانون مدیریت پسماندها بی‌توجهی می‌کنند بلکه با این موضوع دقیقاً سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت تأسف بار مدیریت پسماند در این شهرستان را ناشی از عدم مسئولیت پذیری و ضعف اجرایی از سوی مدیریت شهری این شهرستان دانست و افزود: متأسفانه تخلیه پسماندهای عادی به ویژه پسماندهای ساختمانی در جاهای مختلف این شهرستان مشهود بوده و ظاهراً به یک رویه عادی تبدیل شده و حتی حاشیه و مسیل رودخانه ایرین در شهرستان قدس هم محلی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و انبوهی از زباله‌ها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این وضعیت علاوه بر تهدید علیه سلامت مردم و نیز برهم‌زدن توان اکولوژی طبیعت، زیبایی منظر و شهر را نیز دچار آشفتگی و بی سر و سامانی کرده است تصریح کرد: برای محیط زیست، مدیریت پسماند در کل استان تهران اهمیت دارد و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و با اغماض به مسئله نگاه کرد.

محمودی همچنین در بازدید از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهر قدس با اشاره به اینکه ضعف مدیریت پسماندها در این مرکز نیز مشهود بود، از شهرداری این شهرستان خواست تا نسبت به ماندگاری پسماند و مدیریت شیرابه در این مرکز و نیز وضعیت تخلیه پسماندهای ساختمانی در این شهرستان پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً این موضوع و موضوعات مشابه در استان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ١٦ قانون مدیریت پسماند از مراجع قضائی شهرستان و استان پیگیری خواهد شد و شهرداری‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.

کد خبر 5006395

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید محمودی اداره کل محیط زیست استان تهران شهر قدس مدیریت پسماند ویروس کرونا محرم 99 وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران سال تحصیلی جدید محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی سازمان بازرسی کل کشور قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا بازنشستگان حکم انتصاب مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد