Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:30:31 GMT

درس یک مداح شهید برای هیئتی‌ها

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۱۱۲

درس یک مداح شهید برای هیئتی‌ها

با وجودیکه با آمادگی کامل به آن مجلس آمده بود. بعد از جلسه صاحب خانه از آقا غلامعلی گله کرد که چرا بیشتر و بهتر از فلانی نخواندی!؟ ایشان گفتند: «هیئت جای کشتی گرفتن مداحان نیست، بلکه محل ادب است.»

به گزارش مشرق، غلامعلی رجبی(جندقی) در سال ۱۳۳۳ در خیابان آذربایجان تهران به دنیا آمد. پدرش حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندانش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدرش مداحی اهل بیت(ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدایش توانست در این عرصه سریع رشد کند تا آنجا که از سبک‌ها و اشعار وی مداحان برجسته بسیاری استفاده کردند. شعر معروف «قربون کبوترای حرمت/قربون این همه لطف وکرمت» از نمونه این اشعار است.


وی با انتخاب شغل معلمی راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تاثیرات بسزایی بر اطرافیان به ویژه جوانان بگذارد. تربیت نسل جوان در محیط مسجد و مدرسه، غلامعلی رجبی را از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل باز نداشت و سرانجام در ۵مرداد۱۳۶۷در ۳۴سالگی در عملیات مرصاد توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.

حاج محسن طاهری یکی از مداحان در خاطراه‌ای روایت می کند: غلامعلی صفات برجسته و ویژه‌ای داشتند که نتیجه‌ی اخلاص ایشان بود. با وجودی که اهل ذوق واهل فن در ذکر مصیبت اهل بیت (ع) بود ولی در مجالس غالبا مستمع بود.

یادم می آید یک‌بار در منزل یکی از دوستان با اصرار صاحب خانه شروع به خواندن کرد اما چون مداح دیگری در آن مجلس جلوه کرده بود سعی کرد خودش جلوه نکند. به خاطر همین به چند بیت اکتفا و دعا کرد. با وجودیکه با آمادگی کامل به آن مجلس آمده بود.  بعد از جلسه صاحب خانه از آقا غلامعلی گله کرد که چرا بیشتر و بهتر از فلانی نخواندی!؟  ایشان گفتند: «هیئت جای کشتی گرفتن مداحان نیست، بلکه محل ادب است.»
 

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین محرم 99 دفاع مقدس جنگ تحمیلی مداحان شهید منافقین عملیات مرصاد ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت