Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد حتما رویکرد دستور العمل ها به گونه ای باشد که هر سه حالت آموزشی حضوری، نیمه حضوری و کاملا مجازی پاسخ دهد به نحوی که سازمان بتواند با شرایط هر یک از استان ها از لحاظ وضعیت قرمز، زرد و سفید بودن، برنامه ها ی آموزش خود را اجرایی کند و لازم است محتوای آموزشی برای این سه شرایط به موقع تهیه و در اختیار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، شانزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان نهضت سواد آموزی با حضور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد.

محمد زاده باتسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین(ع ) وهمچنین تبریک آغاز هفته دولت، یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از خداوند منان در این دنیا آرزوی عاقبت بخیری و سلامتی کرد و افزود: انشاالله خداوند درآخرت همه ی ما را به احترام این امام حمام ببخشد و بیامرزد.

محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درادامه به برگزاری سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران مناطق و شهرستان های کشور اشاره کرد و گفت: این جلسه فرصت خوبی هست تا بتوانیم انتظارات و خواسته های حوزه سواد آموزی را بیان کنیم تا سیاستهای آموزشی سازمان در شرایط کرونا تبیین  شود و همچنین از این فرصت استفاده کنیم تا عملکرد و دستاوردهای یک ساله سواد آموزی را اطلاع رسانی کنیم.

محمد زاده همچنین از حضور خود در استان های بوشهر و هرمزگان و ۱۲ محوری که مقام عالی وزارت تعیین کرده بودند را مطرح کرد و افزود: در این ماموریت موضوع  بازگشایی مدارس پیگیری شد که خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد امکانات و آمادگی استان ها برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم است و مشکلاتی هم وجود دارد که بایستی تلاش کنیم در فرصت های باقی مانده رفع کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به دستورالعمل کلاس گذاری نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: از اقدامات انجام شده تشکر می شود و با توجه به اینکه وضعیت کرونا مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد حتما رویکرد این دستور العمل  به گونه ای باشد که هر سه حالت آموزشی حضوری، نیمه حضوری و کاملا مجازی پاسخ دهد به نحوی که سازمان بتواند با شرایط هر یک از استان ها از لحاظ وضعیت قرمز، زرد و سفید بودن برنامه ها ی آموزش خود را اجرایی کند و لازم است محتوای آموزشی برای این سه شرایط به موقع تهیه و در اختیار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، شایان ذکر است در این جلسه آقایان خاکزاد و بازگیر دستور العمل کلاس گذاری نیمه سال ۱۳۹۹  را به تفصیل بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهضت سوادآموزي سال تحصیلی 1399 ـ 1400 بازگشایی مدارس از 15 شهریور سازمان نهضت سواد آموزی رئیس سازمان محمد زاده استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر

حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی معاون فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح عملکرد این مجموعه در یک سال گذشته پرداخت.

حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر مهم‌ترین اولویت در برنامه‌ریزی‌های این مجموعه بوده است، تصریح کرد: به همین منظور فعالیت‌های معرفتی، علمی و فرهنگی در طول یک سال گذشته در این مجموعه اجرایی شده است‌.

برگزاری مسابقات قرآنی، نهج‌البلاغه و احکام به صورت حضوری و آنلاین برای کارکنان و امدادگران جمعیت (تعداد ۱۰۰۰۰ نفر)، ارائه طرح و برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه خدمات ده ساله حوزه نمایندگی ولی فقیه، برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های فرهنگی کنگره ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر هلال احمر، برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های فرهنگی امداد نوروزی از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده بود که حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی به آن اشاره کرد.

معاون فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با بیان اینکه ترویج کتابخوانی یکی دیگر از اولویت‌های فرهنگی در این مجموعه بوده است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی «غدیر» به مناسبت عید بزرگ ولایت و «انسان ۲۵۰ ساله» به مناسبت ایام ماه محرم و «همنام گل‌های بهاری» به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و همچنین مسابقه کتابخوانی «کشتی پهلو گرفته» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از جمله برنامه‌ها برگزار شده در جمعیت هلال‌احمر بود که در همین راستا برگزار شده است.

وی یکی دیگر از محورهای برنامه‌های اجرایی در جمعیت هلال احمر را برگزاری مناسبت‌های مذهبی برشمرد و افزود: در طول سال گذشته این معاونت نسبت به برگزاری مناسبت‌های مذهبی اهتمام ویژه داشته است.

به گفته وی برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) در نمازخانه جمعیت به مدت ۸ روز، برگزاری مراسم فاطمیه دهه اول و برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) در نمازخانه جمعیت، برگزاری مراسم‌های جشن عید سعید غدیر خم در سالن آمفی‌تئاتر توانبخشی، میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در بیمارستان نورافشار و تقدیر و قدردانی از پرستاران شاغل، در جمعیت هلال احمر، ولادت حضرت معصومه (س)، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) میلاد با سعادت امام علی (ع) و مبعث پیامبر اعظم (ص) و جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی انجام سفر زیارتی مشهد مقدس برای کارکنان جمعیت- برندگان مسابقه کتابخوانی انسان ۲۵۰ ساله به تعداد ۱۸۰ نفر با خانواده، برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر در نمازخانه ساختمان صلح و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در ساختمان صلح در دو نوبت و ارائه طرح و پیگیری مقدمات جشنواره شعر هلال احمر و مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی در جمعیت هلال احمر را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی در ادامه به فعالیت‌های استانی این معاونت نیز اشاره کرد. به گفته وی ۲۰۰ کتابخانه به همراه کتاب جهت ارسال به پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت، تهیه و ارسال شده است.

دستورالعمل برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان‌ها و استان‌ها، بررسی اختصاصی تخصیص فرهنگی برای استان‌ها طبق عملکرد، جمع‌آوری و تهیه گزارش عملکرد و گزارش صورت جلسات شورای ثلاث استان‌ها، نظارت بر انتصاب و جابجایی ائمه جماعت سراسر کشور، جمع‌آوری و تهیه گزارش عملکرد طرح‌های نوروزی استان‌ها، جمع‌آوری و تهیه گزارش از فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها، تهیه برنامه‌ها و خطی مشی‌های دهه مبارک کرامت و ارسال بخشنامه به استان‌ها، تهیه برنامه‌ها و خطی مشی‌های هفته دفاع مقدس و ارسال بخشنامه به استان‌ها، تهیه برنامه‌ها و خطی مشی‌های ایام محرم و ارسال بخشنامه به استان‌ها از مجموعه اقدامات فرهنگی مرتبط با استان‌های این به معاونت بوده است.

هماهنگی و برگزاری سنت حسنه نذر خون در استان‌ها در ایام دهه اول محرم، پشتیبانی و هماهنگی‌های لازم جهت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در سازمان‌ها و استان‌ها، پیگیری و دستور پرداخت پاداش آخر سال به ائمه جماعت در استان‌ها، ایجاد کانال فضای مجازی جهت ارتباط مستمر با مسؤولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ۳۱ استان جمعیت هلال احمر، ایجاد کانال رابطین فرهنگی جهت ارتباط مستمر برای ۳۲۰ ائمه جماعت در سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های اجرا شده به همت معاونت فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی بوده است که حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ‌الاسلامی به آن اشاره کرد.

در ادامه معاون فرهنگی، آموزشی و امور پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه به مواردی از برنامه‌های اجرا شده پژوهشی این مجموعه نیز اشاره کرد.

پژوهش محوری به منظور ارتقا کیفی و کمی خدمات به گفته حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی یکی از اولویت‌های این مجموعه در یک سال گذشته بوده است. وی دراین‌باره با تاکید بر بهره‌گیری و تعامل با نخبگان حوزوی و دانشگاهی تصریح کرد: در همین راستا تهیه و توزیع کتابچه زاد به ائمه جماعت استان‌ها (تعداد ۱۰۰۰ نسخه) در دستور کار قرار گرفت.

آماده سازی دانشنامه، تهیه و تنظیم دستورالعمل فرهنگی کمیته فرهنگی ستاد طرح ملی خدمات نوروزی سال ۱۴۰۳، برقراری امکان سیستمی و ایجاد دسترسی در سامانه خادم جهت برگزاری همایش اخلاق امدادگری و نشست صلح در ادیان الهی، پیگیری جهت ثبت نام و صدور گواهی برای بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از شرکت کنندگان در همایش اخلاق امدادگری در سامانه خادم، جمع‌آوری و بررسی خاطرات اخلاق امدادگری، مشارکت در همایش علمی اربعین حسینی، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت «جایگاه نماز در قرآن و روایات» در سطح کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برای مسؤولین دفاتر استان‌ها و سازمان‌ها، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت " امید آفرینی و مسؤولیت پذیری در سطح کشور، تهیه محتوای آموزشی با موضوع امید آفرینی و مسؤولیت پذیری جهت بارگذاری در سامانه آذرخش برای استفاده استان‌ها و تهیه و تدوین طرح پژوهشی امید آفرینی و مسؤولیت پذیری در راستای منویات مقام معظم رهبری از دیگر اقدامات پژوهشی این مجموعه به اذعان معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بوده است.

وی با اشاره به تنوع و تعدد برنامه‌های این مجموعه افزود: بررسی و نیازسنجی آموزشی حوزه‌های ستادی و استانی به عنوان رابط آموزشی با معاونت آموزش، پژوهش، برگزاری آموزش دوره ضمن خدمت (جایگاه نماز در قرآن و احادیث)، تهیه و توزیع کتاب سازمان مطلوب روحانیت شهید مطهری به استان‌ها برای توانمند سازی ائمه جماعت استان‌ها (تعداد ۳۵ نسخه)، برگزاری نشست علمی صلح در ادیان به مناسبت روز جهانی صلح برگزاری نشست علمی و فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس برای مسؤولین دفاتر استان‌ها و سازمان‌ها با سخنرانی دکتر گودرزی و تهیه و توزیع کتاب «وهابیت بر سر دوراهی» به جمعیت هلال احمر استان‌های مرزی کشور از دیگر برنامه‌ها این مجموعه بوده است.

برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد مسؤولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها و استان‌ها به مدت یک ماه، برگزاری فصلی شورای فرهنگی با حضور نماینده ولی فقیه و دبیرکل جمعیت، برگزاری جلسات ائمه جماعات دراستان‌های گلستان، تهران، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و مرکزی و هرمزگان در مجموع برای ۲۶۰ نفر از ائمه جماعت، برگزاری مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر کشور و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ساختمان صلح، شرکت در جلسات ستاد دهه کرامت کشور است. در خصوص دهه کرامت و هفته وحدت، جلسه تقدیر از کارکنان فعال در جمعیت در معاونت فرهنگی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل حقالقدم ائمه جماعات از دیگر برنامه‌های این مجموعه بوده است.

وی در ادامه به برگزاری جلسات شوراهای ثلاث (فرهنگی، نماز، امر به معروف) نیز اشاره کرد. به گفته وی جمع‌آوری و ثبت گزارش‌های عملکرد استان‌ها در خصوص نماز و دوره‌های آموزشی در سامانه سجاده، جمع‌آوری و تهیه گزارش از عملکرد حوزه ستادی در جهت اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد اقامه نماز، شرکت در جلسات و همکاری با ستاد اقامه نماز، تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد اقامه نماز در سال ۱۴۰۳، تهیه گزارش از نحوه انجام برگزاری دوره آموزشی نماز و مکاتبه با ستاد اقامه نماز کشور، انتصاب اعضای شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان‌ها و سازمان‌ها طبق ماده (۶) آئین نامه شورای فرهنگی؛ تجهیز چادرهای امدادی به اقلامی از قبیل مهر، جا نماز، قبله نما و قرآن و ادعیه در سراسر شعبات هلال احمر طبق مصوبه ستاد اقامه نماز جمعیت هلال احمر، راه اندازی نماز جماعت در ۵ شعبه جدید در استان‌های جمعیت و برگزاری مراسم محفل انس با قرآن در پایگاه‌های امداد و نجات در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های این مجموعه بوده است.

کد خبر 6098898

دیگر خبرها

  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان