Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:23:41 GMT

فراخوان قصه گویی «قصه های کربلا» در ایلام

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۸۳۶

فراخوان قصه گویی «قصه های کربلا» در ایلام

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام مادران، پدران، مربیان و بچه های قصه گو را در فراخوانی با عنوان «قصه های کربلا» به قصه گویی بخش هایی از واقعه کربلا دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، همزمان با اولین روزهای محرم برنامه های ویژه این ماه  نیز  امسال به صورت مجازی در مراکز و اداره کل استان برگزار می شود و کارکنان و مربیان به صورت خود جوش و انتخابی به برگزاری این ویژه برنامه ها پرداختنه اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین راستا کانون ایلام در فراخوان «قصه های کربلا» مربیان، کودکان، پدر و مادران قصه گو را به روایت قصه هایشان از واقعه کربلا فراخواند.

 

براساس این گزارش قصه گویان شرکت کننده در این فراخوان می توانند قصه هایشان را با موضوع کلی کربلا و با محوریت کودکان در کربلا، حضرت امام حسین(ع) و یاران شهیدش در کربلا، ظهر عاشورا، علمدار کربلا و از زبان مشک روایت کنند و با استفاده از گوشی همراه فیلم برداری و به دبیرخانه این فراخوان در ایلام، بلوار شمالی امام خمینی (ره )، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن قصه گویی ارسال کنند.

 

قصه گویان داوطلب تا 20 شهریورماه 99 برای ارسال قصه هایشان فرصت دارند و پس از آن با انتخاب بهترین قصه های شرکت کننده از برگزیدگان تجلیل خواهد شد و تمام قصه ها نیز در برنامه رادیویی قصه های ایرانی پخش می شوند.

 

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام علاوه بر این فراخوان امسال با برگزاری مهرواره منطقه ای ادبی زائر با محوریت داستان کربلا، مسابقه، قصه‌های صوتی 5 دقیقه‌ای، حضور اعضای انجمن ادبی در مهرواره و شعر آیینی کشوری با عنوان «اشک ماه » و پخش برنامه‌های زنده در اینستاگرام با محوریت قصه گویی، معرفی کتاب، شعرخوانی را در دستور کار دارد.

 

هم زمان  در بیش از ۶۰گروه مجازی ویژه اعضای مراکز نیز برنامه هایی با محوریت معرفی شهدای کربلا و واقعه کربلا و به تصویر کشیدن قیام امام حسین(ع) و یاران شهیدش در بزرگداشت یاد و نام و مفهوم قیام کربلا سهیم خواهد بود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت