Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقسم با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: مساجد امروز در مقابل تهاجم فرهنگی نقشی کلیدی و تعیین کننده ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «یاسر مقسم» امروز (دوشنبه 3 شهریور) در گفتمان تقریبی راهکارهای تقویت مساجد تراز انقلاب اسلامی در گنبد کاووس ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با اشاره به اینکه مساجد، پایگاهی مردمی برای شکل دهی به حرکت های انقلابی و تجهیز نیروی مردمی به شمار می آیند، اظهار کرد: در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضور یکپارچه مردم در مساجد برای کمک رسانی به نیروهای انقلابی و رزمندگان نقش بسیار تاثیرگذاری داشته است و نشان از تلاش آنان برای وطن دوستی و صیانت از آیین و فرهنگ اسلامی دارد و امروز هم این صیانت از فرهنگ اسلامی استمرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه، مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلامی نقش مهمی در تربیت و آموزش دینی و اسلامی دارد، افزود: استفاده از تکنولوژی های آموزشی، تشکیل بانک اطلاعاتی نمازگراران، استفاده از اساتید و صاحب نظران، تنوع بخشی به برنامه های فرهنگی و آموزشی مساجد، تجهیز مساجد به کتابخانه، مشارکت دادن جوانان در امورات مسجد، خوش رویی و آراستگی امام جماعت و هیات امنای مساجد را از جمله اقدامات و راهکارهای تقویت مساجد و جذب جوانان است.

 

وی اظهارداشت: تشکیل اتاق فکری از جوانان در راستای ارائه راهکار به منظور تقویت مساجد تراز انقلاب اهمیت بسیاری داشته و نیاز است که برگزاری چنین جلساتی تداوم داشته باشد و مختص یک روز یا هفته نباشد بلکه در طول سال نیز چنین جلساتی برگزار شود.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست