Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@17:48:12 GMT

فعالیت ۳۰۰ هزار نخبه در ۷ هزار استارتاپ ایرانی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۸۵۱۰

فعالیت ۳۰۰ هزار نخبه در ۷ هزار استارتاپ ایرانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برنامه «روزنه» با موضوع دستاوردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ارتباط تلفنی با دکتر اسماعیل قادری‌فر (رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

اسماعیل قادری‌فر در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به دستاوردهای برجسته علمی در کشور، گفت: خوشبختانه منظومه علمی کشور در دو دهه‌ گذشته با ورود ادبیاتی نظیر «جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم» از سوی مقام معظم رهبری، به جریان پرشتابی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیشرفت‌های چشم‌گیر ایران در تمام حوزه‌های علمی از جمله افتخارات ۴۰ ساله‌ انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی کشور در شرایط تحریم و دفاع مقدس توسط نخبگان و دانشمندان ایرانی رقم خورده است.

وی با اشاره به این که ایران رتبه ۱۶ تولید علم در جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ما در برخی از فناوری‌های بنیادین مانند «نانو فناوری» رتبه چهارم تولید علم در دنیا را به دست گرفته‌ایم.

قادری‌فر اضافه کرد: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه دوازدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی ما باید با استفاده از توان انباشته شده‌ علمی و نخبگانی کشور، ضریب نفوذ فناوری را در فرآیندهای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کلیدی افزایش دهیم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید داشت: نفوذ هر چه بیش‌تر فناوری در شرکت‌های دانش بنیان و صنایع کلیدی کشور باعث می‌شود تا شعارهای «جهش تولید» و «رونق تولید» در مسیر تحقق قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ایران فعال هستند، اظهار داشت: امروزه حدود ۳۰۰ هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر کشور در بیش از ۷ هزار استارتاپ – کسب و کار نوین – مشغول فعالیت هستند.

قادری‌فر افزود: ما می‌توانیم امیدوارم باشیم که با توسعه فناوری، ایران از مسیر اقتصاد مبتنی بر نفت عبور کرده و به سمت دانایی‌محوری و دانش‌بنیان بودن حرکت کند.

وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، توضیح داد: در زمانی که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه و استکباری قرار گرفته است، تولیدات علمی ما در پایگاه‌های معتبر علم‌سنجی در دنیا حائز ارزش و اهمیت قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: پایگاه‌های معتبر علمی اذعان دارند که دانشمندان و فناوران و نوآوران ایرانی در منظومه علمی دنیا نقش برجسته‌ای را به دوش می‌کشند.

انتهای پیام/

104 / 361 اسماعیل قادری فر استارت آپ کارآفرینی اشتغالزایی شرکتهای دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استارت آپ کارآفرینی اشتغالزایی شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان قادری فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد