Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلج طهرانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل حجم زیاد تخلیه مواد معدنی هوپرهای بتنی که باعث خوردگی شدید و ایجاد حفره‌ها شده بود، نارضایتی صاحبان کالای کارخانه‌های داخلی را به همراه داشت که تعمیرات آن توسط متخصصان توانمند انجام شد.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مدیریتی یاد کرد و بیان داشت: همچنین تعمیر کف دامپر جنوبی و تعویض باکس واگن برگردان‌های شمالی و جنوبی از جمله پروژه‌های مهم به منظور جلوگیری از شکستن مداوم و توقف در تخلیه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: این تعمیرات باعث شد تا بسیاری از هزینه‌ها نسبت به خریداری مشابه خارجی آن کاهش یابد به طوری که مجموع این دو طرح حدود ۵ میلیاردریال برآورد می‌شود.

طهرانی اظهار داشت: این در حالی است که هزینه هر یک از این باکس‌های آلمانی وارداتی ۲۰میلیارد ریال برآورد شد ولی کیفیت ساخت و تعمیرات داخلی آن‌ها از نمونه خارجی بیشتر است.

وی عنوان کرد: برای کنترل گرد و غبار ناشی از تخلیه و بارگیری در منطقه به دلیل کمبود آب، از آب‌خورهای پساب تصفیه فاضلاب کارخانه‌های داخلی و پالایشگاه استفاده شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس تصریح کرد: البته با توجه به تغییرات خطوط انتقال آب، احداث لوله جدید و همچنین نصب پمپ برای پاشش بر روی دپوی مواد معدنی استفاده شد که تاکنون بیش از ۹۰درصد این طرح انجام گرفته و بقیه در دست اقدام است.

طهرانی ادامه داد: با اجرای این طرح ماهیانه ۴هزار مترمکعب در شستشوی تجهیزات و فضای سبز صرفه‌جویی می‌شود که در حال حاضر راه‌اندازی سیستم پاشش آب بر روی دپوی مواد معدنی برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیار تأثیرگذار است.

به گفته وی؛ اصلاح و احداث خطوط ریلی به طول یک‌هزار و ۳۵۰متر با هزینه یک‌ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، راه اندازی کارگاه سیم‌پیچی موتورهای الکتریکی و تعمیرات انواع گیربکس‌ها در کارگاه مکانیک در هفته دولت سال جاری انجام گرفته است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهز به نوار متحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم و فلز روی با جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۱ هزار و۵۰۰ نفر در غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

این منطقه ویژه در کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس واقع شده است.این منطقه در دیماه سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه هیات وزیران با نام منطقه ویژه معادن و فلزات تاسیس و از شهریورماه ۱۳۸۴ به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و سپس با اضافه شدن عبارت اقتصادی در ابتدای سال ۸۸ به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تغییر نام داد.

منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، از شمال به کوه‌های پولادی پالایشگاه‌های هشتم، ستاره خلیج فارس و هرمز و از جنوب به اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی، آب‌های آزاد و خلیج فارس، از غرب به بندر شهید رجایی و از شرق به نیروگاه هزار و ۲۰۰ مگاواتی توانیر و شهر بندرعباس و خطوط ریلی مرتبط و شرایط متمایزی را پدید آورده است.

فعالیت‌های شرکت با عملیاتی شدن سایت جنوبی و احداث ساختمان‌های اداری، حصارکشی سایت میانی، احداث شبکه‌های راه و تاسیسات، هتل پنج ستاره خلیج فارس، کارخانجات آب شیرین کن، پل‌های روگذر به محور شهید رجایی و راه آهن شروع و با ادغام شرکت نورد بندرعباس (بارکو) و ملحق شدن اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی، نفتی و استقرار گمرک با عملیاتی شدن سایت‌ها محقق گردید و هم اکنون با توجه به استقرار صنایع بزرگی نظیر فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع، این منطقه به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، آند، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.

برچسب‌ها هفته دولت افتتاح طرح هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح طرح هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هفته دولت افتتاح طرح هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی منطقه ویژه اقتصادی تخلیه و بارگیری مواد معدنی شهید رجایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت احمد شهریاری به استقلال

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌ها است که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال