Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:03:47 GMT

استان تهران در کشت گلخانه‌ای رتبه نخست ایران را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۸۷۸۹

استان تهران در کشت گلخانه‌ای رتبه نخست ایران را کسب کرد

‍‍‍‍‍‍

استاندار تهران گفت: استان تهران در کشت گلخانه‌ای رتبه نخست کشور را با ۴ هزار هکتار اراضی گلخانه ای به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت، یک مجموعه صنایع غذایی  با ظرفیت اشتغالزایی بیش از 1500 نفر و اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، کریم ذوالفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران، امین بابایی بخشدار کهریزک و دیگر مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح فاز نخست  این مجتمع صنایع غذایی با اشاره به ویژگی‌های خاص استان تهران از لحاظ تراکم و بار جمعیتی اظهار داشت: با وجود دربرگیری 1.2 اراضی کشاورزی و دامی در کشور، اما به لحاظ تولیدات، 5 درصد تولیدات زراعی و باغی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید استان تهران بیان کرد: با وجود محدودیت اراضی اما 6 میلیون تن در سال بهره برداری از اراضی کشاورزی در استان تهران وجود دارد.

استاندار تهران افزود: براساس سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ای، حمایت‌های همه جانبه از صنایع تکمیلی، افزایش بهره وری از منابع آبی، افزایش راندمان آبیاری و در کنار آن‌ها توجه به صنایع دانش بنیان جایگاه بسیار خوبی به استان تهران بخشیده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: استان تهران در کشت گلخانه‌‌ای رتبه نخست کشور را با 4 هزار هکتار اراضی گلخانه‌ای به خود اختصاص داده است و میانگین برداشت محصولات آن حدود 32 تن در هر هکتار و 3 برابر کشور است.

وی ادامه داد: استان تهران در برخی از تولیدات کشاورزی نظیر تخم مرغ و گیلاس رتبه اول و تا سوم را دارد که البته همچنان نیازمند توجه بیشتر هستیم که بتوان در راستای اقدامات سال‌های گذشته چه در بعد کمّی و کیفی محصولات، شاخص ارتقایی داشته باشیم.

استاندار تهران سپس گفت: یکی از سیاست های کشاورزی در سال 99، ارتقا میزان تولیدات محصولات باغی و کشاورزی از 6 میلیون تن به 6 میلیون و 300 هزار تن است که امید است تا پایان سال محقق شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد خاطرنشان کرد: امید است در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده با رفع موانع تولید بتوان در امنیت غذایی به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام /ی

R1377/P/S6,60/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول ۲ پهلوگیری انواع شناورهای تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد ۳ طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری ۴ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۵ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر ۶ مجتمع پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود/ افزایش ۷۴میلیون‌تنی تولید محصولات ۷ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۸ خوزستان| تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری هیئات دزفول+تصاویر مهمترین اخبار استانها طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: به زودی شاهد فروپاشی نظام سلطه و جهان استکبار خواهیم بود آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است / مسئولان حمایت کنند گزارش ویدئویی| المان‌های حسینی حال و هوای گرگان را عوض کرد / این شهر عزادار حسین (ع) است‌ مهمترین اخبار تسنیم پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید بهره‌برداری از یک نیروگاه استراتژیک در غرب کارون/ تولید نفت از مخزن مشترک با پشتوانه نیروگاه ایرانی انتقاد ظریف از وزیر خارجه «قانون شکن» آمریکا «فتح»؛ کوچکترین بالستیک ایرانی از خانواده فاتح طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان تهران گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد