Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار درمیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: این تعداد طرح‌ با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شد و هزار و ۴۰۰ خانوار از مزایای آنها بهره‌مند شدند.

حسینعلی بخشی بیان کرد: آبرسانی به روستای شیرگ ججگ با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان بود که در بازه زمانی ۶ ماه با همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای مخزن ۲۰ مترمکعبی به همراه لوله‌گذاری، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ آب و پنج کیلومتر خط انتقال به روستا را از مشخصات فنی این طرح ذکر کرد.

فرماندار درمیان گفت: آبرسانی به روستای شیرگ ججگ به عنوان مطالبه دیرینه مردم این روستا تحقق یافت و قبل از این آب روستا به وسیله تانکر سیار تامین می‌شد.

وی همچنین از افتتاح پل ۶ دهانه چهار متری ورودی روستای نوغاب بخش مرکزی خبر داد و گفت: تکمیل پل روستای نوغاب از مصوبات سفر استاندار به شهرستان درمیان بود که از سال ۱۳۹۵ نیمه تمام مانده و با همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی به بهره‌برداری رسید.

بخشی بیان کرد: برق‌رسانی به روستای گل نی نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان و بهره‌مندی ۲۲ خانوار روستا از نعمت برق افتتاح شد و این پروژه هم از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان بود و مطالبه دیرینه مردم روستا تحقق یافت.

وی ادامه داد: قبل از این روستای گل نی با پنل‌های خورشیدی به صورت موقت برق‌دار بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به شهرستان درمیان در روستای شیرگ ججگ بر سر مزار شهید گرانقدر موسی طوری حضور یافت و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کرد.

وی همچنین با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت و گو کرد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

برچسب‌ها هفته دولت افتتاح طرح درمیان خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح طرح درمیان خراسان جنوبی هفته دولت افتتاح طرح درمیان خراسان جنوبی مصوبات سفر استاندار شهرستان درمیان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان