Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمدجواد فدایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سال جاری و در هفته دولت ۳۷۷ پروژه توسط دستگاه های دولتی استان با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۹۴ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که  در شرایط کنونی در نوع خود یک رکورد محسوب می شود .

فدائی ضمن تشریح اقدامات برجسته دولت با مشارکت بخش خصوصی در این استان و عمده طرحهای افتتاحی هفته دولت اظهار داشت : به ارزش  ۳۶۹ میلیارد تومان پروژه توسط شرکت برق منطقه ای (خطوط انتقال و پست های توزیع)، ۵۸ پروژه توسط بنیاد مسکن (عمده طرح های هادی روستایی و واحدهای مسکونی)، ۱۴ طرح با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان توسط شرکت گاز و  ۱۴۸ میلیارد تومان پروژه توسط شرکت آب منطقه ای افتتاح خواهد شد که نشان از پای کار بودن دستگاههای اجرایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به یکی از پروژه ها قابل بهره برداری استان کرمان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه های بسیار مهمی که در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید وی از پست توزیع۱۳۲/۴۰۰ جیرفت با  سرمایه گذاری ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار  به عنوان یکی از این پروژه های مهم و تاثیرگذار نام برد و افزود:  با راه اندازی این پست، نوسانات برق در جنوب استان کرمان که باعث شکایت و نارضایتی هایی توسط مردم شده بود، رفع خواهد شد و همچنین با افتتاح چند پست دیگر برق در این منطقه در هفته دولت، بحث کمبود برق و افت ولتاژ در جنوب استان برطرف گشته و زمینه ساز توسعه  منطقه می شود.

استاندار کرمان از بهره برداری ۶۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری با اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دیگر پروزه اثر گذار در هفته دولت امسال نام برد .

استاندار کرمان به یکی از دل نگرانی های مردم استان کرمان در حوزه خطوط ریلی تهران به  کرمان اشاره کرد و اظهار داشت : بازسازی و تعویض خطوط راه اهن کرمان در منطقه سیریز در دست انجام است که در این راستا بخشی از این پروژه بین ایستگاه «مورد» و «سیریز» به طول ۲۵ کیلومتر بوده که در هفته دولت هشت کیلومتر بازسازی این خط با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد و مابقی اصلاح این خط نیز تا پایان سال جاری  مورد بهره بداری قرار خواهد گرفت.

کلنگ زنی ۹۰پروژه در هفته دولت امسال

استاندار کرمان همچنین به پروژه هایی که در هفته دولت امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغازمی شود،  اشاره داشت و افزود: در این هفته همزمان با طرحهای افتتاحی تعداد ۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۱ میلیارد تومان توسط دستگاه های اجرایی استان عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که در تقویت زیرساخت های این استان و در راستای شعار سال به رونق و جهش تولید کمک شایانی خواهد کرد.

فدائی نیز به  سهم بخش خصوصی در طرحهای قابل افتتاح این هفته اشاره کرد و یاد آور شد : حجم  پروژه های قابل افتتاح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری  ۲۰۲ پروژه  با اعتباری  حدود هشت هزار میلیارد تومان رسیده است که رقم قابل توجهی است .

استاندار با اشاره به اینکه تا پایان امسال  در مجموع به ارزش  ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی در استان کرمان اجرایی خواهد شد تصریح کرد: از این ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه، چهار هزار میلیارد تومان با حضور رییس جمهوریدر اوایل سالجاری افتتاح شد  وهشت هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد  و مابقی  نیز تا پایان  امسال به سرانجام خواهد رسید.

فدائی همچنین به ظرفیت بالای بخش گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان یاد کرد و اظهار داشت : در بخش گردشگری استان کرمان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی وجود دارد ضمن آنکه دولت نیز بسته های حمایتی ویژه ای در این بخش تعریف کرده است .

وی به مشارکت  جدی بخش خصوصی در توسعه استان  اشاره کرد و گفت : افتتاح کارخانه هماتیت جدید سیرجان، کارخانه مس کاتد ۸۰ هزارتنی کرمان و ۲ کارخانه معدنی در شهرهای شهربابک و رفسنجان نمونه هایی از این  پروژه های قابل افتتاح در حوزه صنعت و معدن طی هفته دولت در استان کرمان می باشد که ضمن تقویت اقتصاد منطقه به اشتغالزایی کمک موثری خواهد کرد.

استاندار نیز از رویکرد دولت در پرداخت تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : هدف از پرداخت  تسهیلات این بوده که روستاییان در روستاها برای خود شغل ایجاد کنند و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود که در این راستا طی چهار سری قبلی، ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۶ درصد در استان کرمان پرداختی داشتیم که این تسهیلات برای  هشتهزار و ۵۳۴ نفر در روستاها به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان به منظور فعال شدن اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز در سال گذشته،  یکهزار و  ۹۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۳۹ طرح ارائه شد که این  موضوع توانست ضمن بر تثبیت اشتغال موجود، ۲هزار فرصت جدید شغلی خلق کند.

دریافت تسهیلات کرونایی تا سقف ۱۶میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد

استاندار همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان در کرمان از تسهیلات کرونایی استقبال نشده که دلایل مختلفی دارد اما بخشی از آن به مشکلات بانکی بر می گردد که در این راستا بلافاصله ورود پیدا کردیم و با بانک های متخلف برخورد شد.

به گفته فدائی کسانی که از تسهیلات کرونا استفاده می کنند تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارند و این افراد می توانند و با چک و سفته تسهیلات کرونایی خود را دریافت نموده  که متاسفانه برخی بانکها این بخشنامه را اجرایی نمی کردند که بلافاصله برخورد کردیم.

به دنبال رفع مشکل کشاورزی جنوب استان کرمان هستیم

استاندار به بخش کشاورزی و مشکلات این حوزه به ویژه در جنوب استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بخش کشاورزی جنوب کرمان مشکلات زیادی داشته و دارد  زیرا هنوز  بین تولید، بازار و مصرف یک تعادل منطقی ایجاد نشده است که باید با راهکارهای لازم در جهت برقراری این تعادل قدم برداشت.

فدائی با اشاره به اینکه اگر تولید منطقی ایجاد نشود یا کشاورز متضرر خواهد شد یا مصرف کننده تصریح کرد: برای حل این مشکل، بحث کشاورزی قرارداری را باید دنبال کنیم که در این راستا قبل از شروع کشت باید متقاضیان مصرف با کشاورزان قرارداد بسته و پیش خرید محصولات کشاورزان صورت گیرد که در این حصوص کارهایی انجام گرفته است .

برچسب‌ها هفته دولت کرمان توسعه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت کرمان توسعه ایران هفته دولت کرمان توسعه ایران میلیارد تومان پروژه هزار میلیارد تومان هفته دولت امسال استاندار کرمان اشاره کرد و گفت بخش خصوصی بهره برداری استان کرمان جنوب استان پروژه توسط خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • پول هست زمین نیست!
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند