Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@00:19:59 GMT

فعالیت ۳۵۰ هزار ورزشکار در شهرستان تبریز

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۱۶۵

فعالیت ۳۵۰ هزار ورزشکار در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز گفت: ۳۵۰ هزار ورزشکار حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای و ۱۲۷ ورزشگاه در سطح شهرستان تبریز فعالیت می‌کنند که فقط ۳۰ درصد سرانه ورزشی شهرستان را شامل می‌شود، در برنامه پنجم توسعه باید این سرانه به یک متر می‌رسید، اما در جمع بندی‌ها و با احتساب اماکن ورزشی سایر ارگان‌ها سرانه ورزشی حداکثر به نیم متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص برنامه‌های ورزشی این اداره کل طی سال ۹۸،گفت: در شهرستان تبریز، ۱۲۵۰ برنامه در حوزه ورزش قهرمانی، ۲۱۵۰ برنامه همگانی، ۵۶۰ برنامه در حوزه فرهنگی آموزشی و ۶۰۰ برنامه در حوزه بانوان طی سال گذشته برگزار شده که در نتایج این برنامه‌ها، ۲۰ تن از ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جهان، ۱۵ ورزشکار به مسابقات قهرمانی آسیا و ۴۷ ورزشکار نیز به مسابقات بین المللی راه یافته‌اند.

او گفت: در شهرستان تبریز ۶۵۰ باشگاه ورزشی و نزدیک به ۵۶ استخر ورزشی به صورت خصوصی اداره می‌شوند که در این روز‌های کرونایی متحمل سختی‌های فراوان شده‌اند و به دلیل عدم توان پرداخت اجاره، ۲۰ درصد از این باشگاه‌ها از سوی مالکان در معرض فروش قرار گرفتند.

مقصودی افزود: از ۱۱۰ باشگاه خصوصی که متقاضی دریافت وام بودند، فقط ۳۰ باشگاه موفق به دریافت شده است.

او گفت: مشکل ما این است که باشگاه‌های ورزشی را به عنوان یک بنگاه فعال اقتصادی کوچک در نظر نمی‌گیریم در حالی که باشگاهی داریم که به ۱۰ نفر خدمات می‌دهند.

او با تاکید بر ارائه کد بیمه برای باشگاه‌های ورزشی، گفت: اعتبارات مصوب ۰.۲۷ درصد برای اداره ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه از ۴۰ میلیارد تومان سهم استان در بخش ورزش که ۲۲ میلیارد تومان سهم تبریز است، فقط ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن به تبریز تخصیص یافته است.

مدیر ورزش و جوانان تبریز گفت: این مقدار بودجه حتی برای مجموعه یادگار امام تبریز کافی نیست چرا که این مجموعه ردیف بودجه ندارد و تاکنون نیز از اعتبارات ملی یک ریال هم کمک نشده است، تنها برای آماده سازی چمن مسابقه باشگاه تراکتور در یادگار امام، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

او گفت: از بودجه تامین و تجهیز که معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون ۸۰ درصد تخصیص یافته است، که ۵۵۰ میلیون تومان نقدی و مابقی با اوراق دوساله و سه ساله بوده که آن هم با افت اوراق مواجه شدیم.

او در خاتمه با اشاره به این‌که بودجه ورزشی شهرستان در طی سال‌های گذشته با وجود افزایش قیمت‌ها، ثابت بوده است، گفت: امسال با عنایت نمایندگان محترم، مجموعه یادگار امام تبریز در ردیف بودجه‌ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان برنامه ورزشی سرانه ورزشی شهرستان تبریز میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی

جواد امان زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر افزود: نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور از ۲۲ الی ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: در این همایش که مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور خواهند داشت، برنامه‌های متنوعی در خصوص تبیین برنامه‌های ورزش همگانی کشور و ارائه برنامه و سیاست‌های مربوط به توسعه ورزش روستایی برگزار خواهد شد.

امان زاده یادآور شد: با توجه به میزبانی شایسته تبریز از برنامه‌ها و همایش‌های ملی، وزارت ورزش و جوانان همواره دیدگاه ویژه ای به استان آذربایجان شرقی دارد و میزبانی از چنین رویدادهایی تأثیر بسزایی در پیشرفت ورزش همگانی و روستایی استان خواهد داشت.

گفتنی است، در این نشست ملی مشاور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های آمادگی جسمانی، ورزش‌های همگانی و ورزش‌های روستایی و عشایری و رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور حضور خواهند داشت.

کد خبر 6098939

دیگر خبرها

  • رم در آستانه آغاز همکاری با فلورن گیسولفی به عنوان مدیر ورزشی
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز