Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:47:44 GMT

آزاده‌ای که اسیر وسوسه‌های «یزید» نشد/ بندگی کردم و آزاد شدم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۱۷۵

آزاده‌ای که اسیر وسوسه‌های «یزید» نشد/ بندگی کردم و آزاد شدم

‍‍‍‍‍‍

دریافت 15 MB

به گزارش خبرنگار مهر، «اپرای عروسکی عاشورا» از جمله آثار ماندگار عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی ایران است که به همت گروه تئاتر «آران»، لیبرتوی آن در سال ۱۳۸۷ توسط بهروز غریب‌پور نوشته و موسیقی آن نیز توسط بهزاد عبدی ساخته شد. این اپرا برای اولین بار به شکل عروسکی در تالار فردوسی به کارگردانی بهروز غریب‌پور روی صحنه رفت و پس از آن اجرا بارها به مناسبت ایام ماه محرم در ایران و خارج از کشور به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اپرای عروسکی عاشورا» در دوازدهمین سال تولید خود و در شرایط کرونایی جامعه، امکان اجرای صحنه‌ای و میزبانی از علاقمندان را همچون محرم سال‌های گذشته نداشت. به همین بهانه خبرگزاری مهر پیشنهاد انتشار ویدئویی از بریده‌های این اثر ماندگار را با بهروز غریب‌پور مطرح کرد که با استقبال این هنرمند باسابقه همراه شد. تا پایان دهه نخست ماه محرم می‌توانید همراه با سرویس هنر خبرگزاری مهر به تماشای گزیده‌هایی از این اثر بنشینید.

امروز و در چهارمین روز از دهه نخست محرم به تماشای فرازی دیگر از «اپرای عروسکی عاشورا» نشسته‌اید؛ «نبرد کلامی حر بن یزید ریاحی، شمر و ابن سعد در جریان است و سپس نبرد رودرروی آنان آغاز می‌شود؛ نبردی که به شهادت حر بن یزید ریاحی می‌انجامد.»

عوامل اپرای عروسکی «عاشورا» عبارتند از:

نویسنده، طراح و کارگردان: بهروز غریب‌پور، آهنگساز: بهزاد عبدی، رهبر ارکستر: ویلادیمیر سیرنکو، اجرای موسیقی: ارکستر و گروه کر ناسیونال اکراین، اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران، طراح شبیه‌ها: علی پاکدست و مریم اقبالی، طراح لباس: مریم معینی، مدیر کارگاه ساخت شبیه‌ها: مریم اقبالی، مدیر کارگاه ساخت صحنه: حجت هاشمی، بازی دهندگان: مریم اقبالی، علی پاکدست، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی، نسیم امیر خسرو، هانی حسینی، سارا اقبال، مرضیه نادری، مریم رحمانی، مهرنوش صادقیان، ثمین جوادزاده، صدف بیگدلی، رؤیا الماسی مهر، مهرنوش خالقی، زینب اشرف زاده، الهام وفایی و سارا ولی، دستیاران کارگردان: علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان و قاسم رحمتی، دستیار طراح صحنه: قاسم رحمتی، صحنه یاران: فاطمه هدهدی، آیدا کلاهی و منا تعظیمی، خوانندگان: مصطفی محمودی، محمد معتمدی، بهار موحد، مهدی جاور، فرشاد فولادوند، محمدرضا صادقی، علی خدایی، مهدی امامی، کیوان فرزین، اسماعیل مؤمن ثانی، سینا ولی پور، سارا رضازاده و گروه همسرایی «غافر»، گوینده خطبه حضرت زینب (س): نسیم ادبی، اعضای کارگاه ساخت شبیه‌ها: مریم اقبالی، علی پاکدست، محسن ایمانخانی، علی ابوالخیریان، مونا کیانی فر و اکرم اصغری، قالب‌گیری و ریخته‌گری: علی ابوالخیریان، اعضای کارگاه دوخت لباس و آرایه‌ها: مریم معینی، افسانه زمانی، مونا کیانی‌فر، اکرم اصغری و کاملیا نوحی، طراح پوستر، بروشور و کلیه مواد تبلیغی: آیرین غریب‌پور، مسئول امور بین‌الملل و مالی: سولماز فاتحی خامنه، ضبط موسیقی: خانه ضبط موسیقی کیف (اکراین) و استودیو پاپ (تهران)، صدابرداران: آن دری موکریکتسکی و حمید آداب، افکت: امیر بهزاد با تشکر از ابراهیم اثباتی، سرپرست واحد نور و نورپرداز: امیر محمدی، تصویربردار و تدوینگر تصاویر میانی: علیرضا سالمی، خوشنویسی: قاسم رحمتی، مسئول رسانه‌ای: زینب لک، طراحی و اجرای تکنیکی تصاویر: آرمان مقدم و هانی حسینی، محصول مشترک گروه تئاتر عروسکی «آران»، اداره کل هنرهای نمایشی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر.

عکس‌های اجرا از احسان نقابت است.

کد خبر 5007599 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اپرای عروسکی عاشورا بهروز غریب پور محرم 99 اپرای عروسکی محرم 99 تئاتر ایران موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه فیلم سینمایی ویروس کرونا شبکه پنج سیما رادیو نمایش محمدرضا شجریان سازمان صداوسیما فیلم مستند شبکه نسیم بهروز غریب پور اپرای عروسکی مریم اقبالی علی پاکدست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای از دانشجویان آزاده جهان خواست تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی به‌پا خیزند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپایی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان «جنبش همبستگی با غزه»، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود.

مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبش های دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز افشای جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد