Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:35:21 GMT

افزایش ظرفیت تولید نفت عراق به ۷ میلیون بشکه در روز تا ۲۰۲۵

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۱۶۷۷

افزایش ظرفیت تولید نفت عراق به ۷ میلیون بشکه در روز تا ۲۰۲۵

‍‍‍‍‍‍

عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا ۲۰۲۵ از ۵ میلیون بشکه در روز فعلی به ۷ میلیون بشکه در روز برساند و همچنین سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف و واردات سوخت از ایران را صفر کند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس پی گلوبال پلتس، احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق، اعلام کرد این کشور قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا 2025 از 5 میلیون بشکه در روز فعلی به 7 میلیون بشکه در روز برساند و همچنین سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف و واردات سوخت از ایران را صفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیل گفت دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ظرفیت صادرات نفت خود را هم تا 6 میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.عراق در حال حاضر 3.8 میلیون بشکه در روز صادرات دارد.

 این کشور همچنین 80 درصد از تمام پروژه‌های گازی خود را با هدف کاهش سوزاندن گاز و واردات از تهران تکمیل کرده است.

 اسماعیل گفت:« غیر از میدان رتاوی، تمام پروژه های گازی در حال اجرا هستند».

«ار رتاوی» بزرگترین پروژه گاز عراق است که به خاطر کمبود منابع مالی به تعویق افتاده است. قرار است در ابتدا 300 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی از این میدان تولید شود و سپس ظرفیت آن به یک میلیارد فوت مکعب در روز برسد. این میدان گازی می‌تواند 1.2 گیگا وات برق تولید کند.

طی بخشی از قراردادهای انرژی 8 میلیارد دلاری که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در دیدارش از واشنگتن در هفته گذشته امضا کرد، شرکت هانیول و شرکت نفت عراق برای توسعه میدان گازی رتاوی به توافق رسیدند. با اجرای این پروژه  عراق می تواند منابع گازی خود را فرآوری و کاربردی کرده و از پس تامین نیاز داخلی به انرژی برآید.

وعده عراق برای کاهش بیشتر تولید نفت با هدف پایبندی به توافق اوپکمعاون نخست‌وزیر عراق: نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت جایگزینی برای گاز و برق ایران بیابیم

عراق تحت فشار آمریکا برای قطع واردات گاز و برق از ایران قرار دارد. عراق به خاطر کاهش تولید نفت طبق قرارداد اوپک پلاس و  سوزاندن گاز در میادین نفتی با کمبود برق مواجه شده است.

 اسماعیل گفت اگر عراق بتواند تا 7 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، قادر خواهد بود حداکثر 5 میلیارد فوت مکعب گاز هم تولید کند و 20 گیگابایت برق از آن به دست آورد. ولی نیاز عراق به برق تا 2030 برابر با 35 گیگاوات خواهد بود. به همین دلیل است که عراق نیاز به توسعه منابع انرژی تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی دارد تا جلوی کمبود برق در کشور را بگیرد. همچنین می تواند از سایر کشورها غیر از ایران گاز طبیعی مایع وارد کند.

علی علاوی، معاون نخست وزیر عراق گفت اگر کشورش بتواند قراردادهای چند میلیارد دلاری خود را با شرکت‌های آمریکایی اجرایی کرده و سرمایه‌گذاری عربستان را هم جذب کند، می تواند وابستگی خود به واردات برق و گاز از ایران را در سال آینده کاهش دهد.

 انتهای پیام/141

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... شرکت نفتی آمریکا به عراق برای سرمایه گذاری بزرگ بعدی خود چشم دوخته است عراق ۳.۶۹۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شرکت نفتی آمریکا به عراق برای سرمایه گذاری بزرگ بعدی خود چشم دوخته است عراق ۳.۶۹۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۲ کاهش ۲۵ درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیر/ ۶۰۰ هزار تومان از جیب هر کارگر پرید ۳ اختصاصی|جزئیات هزینه تولید هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جدید منتشر شد+ جدول ۴ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۳؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۵ اختصاصی تسنیم| دستورالعمل قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو ابلاغ شد ۶ کمیته امداد مامور تایید وضعیت مالی برخی جاماندگان سهام عدالت شد ۷ شاخص بورس به کفِ پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور رسید ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۳/ هر اونس طلا ۱۹۳۵ دلار و ۹۳ سنت شد مهمترین اخبار اقتصادی افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات بورس/ عضو هیات مدیره بورس تهران اذعان کرد: دو نوبت شدن معاملات عامل ریزش بازار بود همتی: در حال خروج از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم چرا برنج خارجی گران شد؟ روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰تومانی مخالف بودم و هستم مهمترین اخبار تسنیم پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید وزیرکشور: سالم‌ترین انتخابات را برگزار کرده‌ایم/ در آسیب‌های اجتماعی با پنهان‌کاری روبرو هستیم گزارش|معنای سه فرصت ۱۰۰ روزه و تجربه‌ی ۷ ساله برای دولت روحانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد + عکس یمن|ثبت ۱۱۳ بار نقض توافق الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی/ حمله جنگنده های سعودی به سه استان یمن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز سوزاندن گاز تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم