Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان استان کرمانشاه بر اهمیت توسعه و اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , رهاشدگی فضای مجازی در این روزها یکی از موضوعاتی است که تاکنون آنطور که شایسته است فکری برای آن نشده است. در این میان یکی از امیدهای دلسوزان کشور برای بهبود وضعیت فضای مجازی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که البته تاکنون دولت تدبیر و امید نتوانسته از عهده آن بر آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند سالی است که بحث راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مطرح بوده و تا امروز نیز ادامه داشته اما آنچه که نگران کننده است عدم توفیق دولتمردان دولت تدبیر و امید در راستای اجرایی کردن این طرح است.

در این میان مساله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده به طوری که در جلسه اخیرشان با دولت نیز بر آن تاکید کردند.

ایشان موضوع فضای مجازی را بسیار مهم خواندند و گفتند: ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه عوامل مسلط بین المللی در فضای مجازی به شدت فعال هستند، افزودند: تأکید مکرر بر شبکه ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت روسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود.

ایشان گفتند: شبکه ملی اطلاعات اجزایی دارد که این اجزا از زمان‌بندی ها عقب هستند.

از طرف دیگر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوهایی دغدغه خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

سرعت راه‌اندازی این شبکه طی سالهای اخیر کند شده است

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: سابقه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به سال های قبل می رسد که بنا بود دولت به این بخش ورود کند و مجلس آن را تایید کرده بود.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع در برنامه پنجم توسعه نیز عنوان شده بود، افزود: برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که مصوبه سال ۸۹ است هزینه های زیادی صرف شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، انگلیس، ژاپن و کره‌جنوبی شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: کشور ایران نیز نیازمند شبکه امنی است که از دسترس هکرها و سوء استفاده کنندگان خارجی به دور باشد و مردم در آن احساس امنیت کنند.

رشیدی گفت: در حال حاضر بسیاری از اوقات در فضای مجازی اتفاقات بدی رخ می دهد و سبب به سرقت رفتن اطلاعات مردم و سوء استفاده های اینترنتی می شود.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت‌های لازم را برای انجام تعاملات برقرار می‌کند و مدیریت آن بر عهده داخل کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شود هرچند هزینه های زیادی به دنبال دارد اما این شبکه سبب دسترسی امن می شود؛ همچنین خودمان می توانیم در آن تولید محتوا داشته باشیم.

رشیدی گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موفقیت‌های زیادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروزه فضای مجازی پایه همه تبادلات فرهنگی و اجتماعی است بنابراین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید در مجلس دنبال شود.

رشیدی تصریح کرد: سرعت راه‌اندازی این شبکه طی سالهای اخیر کند شده است.

کوتاهی دولت در اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات/مطالبه مقام معظم رهبری روی زمین مانده است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: از مهمترین زیرساخت های لازم برای امنیت اطلاعات در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود شبکه ملی اطلاعات است.

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در ادامه گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته نیز راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده است و حضرت آقا مکرراً نسبت به این قضیه تاکید داشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در برخی موراد دولت نسبت به این قضیه کوتاهی کرده و مطالبه مقام معظم رهبری در این خصوص روی زمین مانده است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطر نشان کرد: در واقع ایجاد زیر ساخت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات منتهی به این امر خواهد شد که فضای مجازی ما کنترل شده خواهد بود و دیگر هر کسی نخواهد توانست در این فضا نسبت به انحراف جوانان جولان دهد.

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دست دشمن در خصوص موج سواری های فضای مجازی قطع و از سوی دیگر التهاب آفرینی و برخی مسائل وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: سرقت اطلاعات علمی ما در برخی موارد به دلیل نبود فضای مجازی مستقل و عدم وجود شبکه ملی اطلاعات است که دولت متأسفانه تاکنون ظرفیت لازم را برای اجرایی کردن این مطالبه مهم پای کار نیاورده است.

حسینی کیا یادآور شد: در مجلس جلسات و سوالات متعددی نیز در این حوزه برگزار و مطرح شده است که امیدواریم در سالجاری فرمایشات حضرت آقا روی زمین نماند و دولت پای کار بیاید که به مرحله اجرا برسد.

اگر دولت اقدامی نکند ما در مجلس پیگیری خواهیم کرد

علی رضایی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با اشاره  به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت:  شبکه ملی اطلاعات یعنی ما خودمان بتوانیم دسترسی داشته باشیم به فرآیند ها و کنترل بکنیم ولی وقتی که شبکه ملی اطلاعات نداریم ما در فضای مجازی مستاجر هستیم.

وی افزود: این یعنی کشور های ابرقدرت به عنوان مالک برای ما تصمیم گیری می کنند و در بحث ناامنی های اجتماعی مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند.

نماینده شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  وقتی شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم قابل کنترل هست و آن چیزی که برای جوان ما مخرب است را می شود  کنترل کرد.

 رضایی در ادامه اظهار داشت: فضای مجازی یک فضای بی رحم است لذا شبکه ملی اطلاعات اگر زیرساختش آماده باشد ما می توانیم در فضای مجازی موثر باشیم.

وی افزود: به هر حال مجلس گذشته و دولت کارهایی کرده اند ولی به لحاظ زیرساخت کاری انجام نشده الان ما باید زیر ساخت را آماده کنیم همچنانکه رهبری عزیز ما دغدغه دارند.

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در فضای مجازی آسیب دیدیم؛ الان به فرهنگ خانواده های ایرانی دارد ظلم می شود و جوان های ما را تحت تاثیر قرار می دهند.

رضایی اظهار داشت: اگر لازم باشد با توجه به منویات اخیر مقام معظم رهبری به صورت طرح دو فوریتی اگر دولت اقدامی نکند ما در مجلس این را پیگیری خواهیم کرد.

شبکه ملی اطلاعات یکی از نیازهای مهم کشور است

شهریارحیدری در گفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهارداشت: شبکه ملی اطلاعات همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز به درستی به آن تاکید کردند یکی از نیازهای مهم کشور است.

وی افزود: هر گونه تصمیم گیری و برنامه ریزی در کشور بدون داشتن اطلاعات دقیق و منظم ممکن نخواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اطلاعات پایه تصمیم گیری درست و تصویب سازی مناسب می باشد و لذا تاکید رهبر انقلاب حکیمانه و مدبرانه است و باید اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات کشور یکی از مطالبات مهم مردم است که به تصمیمات درست و زیرساختهای مناسب منجر می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نماینده مردم شهرستان مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما