Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بزرگراه شهید نجفی رستگار، معبری ۶ کیلومتری است که فاز نخست آن شامل بخش ۲ کیلومتری حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع خیابان شهید مزینانی به انضمام مسیرهای دسترسی و پل‌های تقاطع با کانال سرخه حصار، پل تقاطع خیابان شهید مزینانی و همچنین پل شمال به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه شهید نجفی رستگار، پاییز سال گذشته تحویل شهروندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به پیشرفت قابل ملاحظه عملیات رفع معارض در مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید رستگار اشاره کرده و از رفع کامل معارضات ملکی در مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار خبر داده است.

فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل یک مسیر ۴ کیلومتری حدفاصل پل تقاطع مزینانی تا پل‌های تقاطع ثامن در محل تلاقی با بزرگراه امام رضا(ع) است. بهره‌برداری از این بزرگراه سبب تفکیک ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت‌وآمدهای محلی خواهد شد. افزون بر این، بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را ایفا کرده و باعث کاهش بار ترافیک این معابر خواهد شد.

همچنین همزمان با اتمام فاز دوم پروژه شهید نجفی رستگار، رینگ بزرگراهی جنوب شهر تهران تکمیل شده و حرکت خودروهای عبوری که قصد سفر از استان‌های شرقی به سمت استان‌های غربی و بالعکس دارند، تسهیل می‌شود.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه عملیات احداث مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار، حدفاصل پل تقاطع خیابان شهید مزینانی تا پل های تقاطع ثامن، در ابتدای سال ۱۳۹۸ با ۵۳ پلاک معارض مواجه بود، یادآور شد: متعاقب بازنگری در طرح احداث تندروها، ۵ پلاک از مسیر اجرای طرح خارج شد و ۴۸ پلاک دیگر نیز با همکاری شهرداری منطقه ۱۵ مورد تملک و آزادسازی قرار گرفت.

وی اقدامات عمرانی در حال اجرا به منظور تکمیل مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار را شامل اجرای زیرسازی، جدول‌کاری، روسازی بتنی، آسفالت و سایر عملیات تکمیلی از قبیل تامین روشنایی مسیر و احداث پل عابرپیاده در محدوده حدفاصل پل شهید مزینانی تا بزرگراه امام رضا(ع) ذکر کرد و افزود: با توجه به نیاز شهروندان ساکن در محدوده طرح و در راستای اجرای توافقات به عمل آمده با شورایای محله مشیریه جهت ایجاد دسترسی بین پهنه‌های شمال و جنوب بزرگراه، اجرای یک مسیر زیرگذر پیش‌بینی شده که در حال حاضر در مرحله اتمام عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو به مرز ۹۶ درصد رسیده است.

گزارش همشهری آنلاین | گام‌های آخر تکمیل رینگ بزرگراهی جنوب تهران | ترافیک سنگین جنوب شرق پایتخت روان می‌شود

شهردار منطقه ۱۵ از ویژگی‌ها و روزهای پایانی ساخت بزرگراه شهید نجفی رستگار می‌گوید | کاهش ۲۰ تا ۳۰‌درصدی ترافیک جنوب‌شرق پایتخت

پیش از این، علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پیش‌بینی کرده بود که فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 543465 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی شهرداری تهران فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پروژه چهارباغ گفت: تهران شهری پر جمعیت با آلودگی‌های مختلف است و نیاز به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت به وضوح احساس می‌شود و البته در این زمینه اقدامات مختلف و متنوعی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۴۵ هکتار مساحت دارد افزود: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باغ‌های ایمان، بهشت، آفرینش و دانش در کنار افزایش آمار فضای سبز تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث شده و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه کنند.

محمدخانی با بیان اینکه این مجموعه از دسترسی خوبی برای شهروندان برخوردار است عنوان کرد: طرح اتصال به اراضی مصلای مرکزی حضرت امام خمینی (ره) در مساحتی حدود ۷ هکتار احداث خواهد شد و این محدوده از ضلع شمال به بزرگراه همت، از ضلع شرق به بزرگراه شهید حقانی، از ضلع جنوب به بزرگراه شهید سردار سلیمانی و از ضلع غرب به مجموعه حکمت صدرا ختم می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مبانی نظری چهار باغ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل چهارباغ با مبانی نظری خاص خود بوده که هدف آن نمایش و ارائه مفاهیم مذهبی در قالب فضایی تفرجی و تفریحی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به‌عنوان کارفرما، سازمان مهندسی شهرداری تهران به‌عنوان مدیر طرح، شرکت مهندسان مشاور ایمن راه به عنوان طراح و مشاور و مجموعه ویژه شهید رجایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارند.

محمدخانی ضمن اشاره به دسترسی‌های داخلی مجموعه چهارباغ اذعان کرد: با افتتاح این مجموعه توسعه فضای سبز شهر تهران روند صعودی به خود می‌گیرد به همین دلیل سعی می‌کنیم دسترسی و استفاده از این مجموعه برای همه شهروندان راحت باشد و ماشین آلات مختلف اعم از ماشین‌آلات خدماتی، اورژانسی، تشریفاتی و همچنین خودرو‌های برقی برای جابه‌جایی معلولان و سالمندان، جاده پیرامونی در اطراف پروژه احداث خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی در بخش دیگری از این پروژه جانمایی شده است که در ۴ طبقه و با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ خودرو در ضلع جنوب باغ ایمان و شمال بزرگراه شهید سلیمانی احداث می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این فضا را برای استفاده شهروندان در اختیارشان بگذاریم، اما زمان تعیین شده برای آماده‌سازی این پروژه تیرماه سال‌جاری بوده که فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار دکتر روح‌الامینی با خانواده سردار شهید رستگار
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند