Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:11:35 GMT

کرونا،آتش زیر خاکستر در مازندران

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۸۳۳

کرونا،آتش زیر خاکستر در مازندران

ایسنا/مازندران غول کرونا هنوز بر مازندران سیطره دارد و با هر بار تجمع یا مسافرت مردم، باز مکانی برای جولان دهی پیدا می کند، این در حالیست که با وجود بحران ۷ ماهه کرونا کادر درمانی به شدت دچار فرسودگی شده و از طرفی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است که اگر در تعطیلات پیش رو مسافرت ها به این استان افزایش یابد، قطعا بر تعداد آمار مبتلایان به این ویروس افزوده خواهد شد که خود باعث ایجاد بحران در خدمت رسانی حوزه درمان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد آخرین وضعیت مبتلایان کرونا اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  ظرف همین مدت تعداد ۱۴۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون ۷۱۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

موسوی با بیان اینکه مسافرت نقش مهمی در انتقال ویروس دارد، تصریح کرد: از مردم تقاضا می کنیم تا در تعطیلات پیش رو با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: مردم الزاما پروتکل های بهداشتی را در مراسمات محرم رعایت کنند تا شاهد افزایش بیماری نباشیم، با رعایت موازین بهداشتی کار کادر درمان کاهش می یابد.

*کویید ۱۹ یک بیماری مسری است

ایرج سالاریه، مسئول بخش اورژانس بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل  نیز با بیان اینکه بیماری کویید ۱۹ مسری است،اظهار کرد:فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها و موازین بهداشتی رعایت شود.

وی با بیان اینکه زدن ماسک از الزامات پیشگیری از این بیماری محسوب می  شود، گفت:چندین تن از پرسنل کادر درمان و پزشکان و پرستاران درگیر این بیماری شدند و توان همکاران درمانگر ما کاهش پیدا کرده است

*آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۲۲۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید بستری و ۳۱ بیمار هم  ترخیص شدند و ۵۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا تا به امروز ۹۴۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس کرونا پروتکل بهداشتی محرم دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشکوک به کرونا بیمار مشکوک بستری هستند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان