Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@00:22:17 GMT

سقوط سنگین دلار در راه است؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۹۸۷

صراط: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کار‌ها به اخلال در زنجیره تامین جهانی منجر شد، بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم گرفتند سرمایه‌های خود را به سمت دارایی‌های امن ببرند و در این بین دلار یکی از بزرگ‌ترین بازندگان بود. هفته قبل ارزش دلار در برابر ارز‌های مهم جهانی به کمترین سطح دو سال اخیر خود رسید و حالا که چگونگی و زمان احیای اقتصاد محل تردید اقتصاددانان است و کسری بودجه و بدهی آمریکا با سرعت زیادی رو به افزایش است، این سوال در ذهن معامله گران شکل گرفته که قرار است ریزش دلار تا کجا ادامه داشته باشد؟

به گزارش ایسنا،  به عقیده شماری از تحلیل گران ارزی، اگرچه امکان ریزش دلار در ماه‌های آینده بالا است، اما این ارز به عنوان ارز اصلی جهانی در موقعیت مستحکم تری از آن قرار دارد که انتظار سقوط آزاد آن را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتریک شوویتس- مدیر دارایی بانک جی پی مورگان گفت: نرخ بهره در ژاپن و منطقه یورو منفی است و حمایت‌های خوبی به شکل اعتبار و تزریق نقدینگی در این کشور‌ها انجام شده است، اما نباید فراموش کرد اقتصاد آمریکا وضعیت بسیار بهتری از ژاپن و اروپا دارد و این در بلندمدت معادلات را به نفع دلار تغییر می‌دهد.

گروهی از تحلیل گران ارزی شرکت بلک راک که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهان محسوب می‌شود نیز در یادادشتی نوشتند: در کوتاه مدت دلار احتمالا در موضع دفاعی باقی خواهد ماند. نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر برای بازار ارز بسیار مهم خواهد بود.

یوناس گولترمان- کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس در خصوص اینده دلار گفت: سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در سال‌های اخیر کاهش یافته و آمار‌های صندوق بین المللی پول نیز تاییدکننده این مساله است. بحران کرونا به مشکلات دلار دامن زده و به نظر می‌رسد فشار روی این ارز در سطح بالایی باقی مانده، اما صحبت از سقوط آزاد دلار قطعا اغراق آمیز است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا شیوع ویروس کرونا دلار قیمت دلار سقوط قیمت دلار ارز صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد

روزنامه کیهان نوشت: درحالی‌که این روز‌ها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه (گلریزان) و متولیان آن است.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد