Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا محمدحسینی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در ایجاد پایانه‌های سرتینگ محصولات کشاورزی را می‌توان عامل مهمی در جهت توسعه تعاملات با بازارهای هدف قلمداد کرد.

وی افزود: ایجاد مشوق‌های از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین کاهش فرآیندهای اداری می‌تواند ضمن تسریع در ارسال کالاها در جهت تعمیم و شناسایی بازارهای هدف فرصت‌های جدیدی را فراروی تجار و بازرگانان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در بنادر شرق استان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های لجستیکی با الحاق 3 پست اسکله جدید و اصلاح ساختاری انبارهای دپو کالا ظرفیت بندر باهنر افزایش مطلوبی یافته است.

وی تصریح کرد: تحقق عواملی نظیر اجرای سیستم مدیریت ترافیک دریایی (vts ) که کاهش زمان انتظار کشتی‌ها از 6 ساعت به 2 ساعت را در برداشت و همچنین تامین نیروی انسانی ماهر در این حوزه توانسته‌ایم رتبه نخست از حیث صادرات کالاهای یخچالی را در بین بنادر کشور کسب کنیم.

 محمد حسینی با بیان اینکه با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم اکنون 90 درصد میوه و تره بار توسط شناورهای فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینرهای یخچالی صادر می شود گفت: این اقدام چالش‌های که سال های گذشته در ارتباط با صادرات میوه و تره بار با ماندگاری کم پیش‌رو بود و سلامت محصولات را از بعد بهداشتی تهدید می‌کرد را برطرف کرده است.

پربیننده ترین پیشنهاد جدید سئول برای پرداخت بدهی ۷.۵میلیارد دلاری ایران ریشه افزایش نرخ ارز سیاسی است/ تورم مانع کاهش قیمت دلار افزایش شدید قیمت ماست! برنج؛ آماده خیز قیمتی گوشت و مرغ چرا گران شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس کشاورزی محصولات کشاورزی صادرات میوه کشورهای حاشیه خلیج فارس میوه تره بار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود