Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حیدریان با بیان‌اینکه ظهور معطل آمادگی عمومی مردم است، گفت: خدا اجازه نمی‌دهد مردم رفتاری را که با امام حسین(ع) داشتند با امام مهدی(عج) داشته باشند؛ بازگو کردن مصائب سیدالشهداء(ع) در منابر هشدار است به منتظران تا حضرت حجت(عج) تنها نمانند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم حسینی و به منظور برررسی اشتراکات قیام حسینی و قیام جهانی امام مهدی(عج) در گفتگو با حجت الاسلام «حسین حیدریان»، کارشناس مهدویت و معاون تبلیغ حوزه علمیه اردکان سلسله مباحث «امام حسین(ع) و یارانش؛ امام مهدی(عج) و منتظرانش» را به بحث و گفتگو گذاشته ایم که در ادامه مشروح بخش نخست آن تقدیم حضورتان می شود:

 

در عبرت های عاشورایی و آنچه در کربلای سال 61 هجری رخ داد، چه آموزه هایی برای عصر انتظار ظهور امام مهدی(عج) قابل برداشت است؟

 

وقتی در بحث مهدویت، علت های غیبت را مطالعه می کنیم، درمی یابیم یکی از علل اصلی غیبت این است که مردم قدر ائمه(ع) قبلی را ندانستند لذا خدا آخرین حجت خود را از دیده ها پنهان کرد و در پس پرده غیبت قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، وقتی شرط های ظهور امام مهدی(عج) را بررسی می کنیم، می بینیم همچون قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طرح و برنامه، مدیریت و راهبری و تعداد معدود یاران در قیام جهانی ایشان نیز مطرح است فقط شرط چهارم یعنی آمادگی یاران هنوز محقق نشده تا ظهور و آن قیام جهانی رخ دهد.

متاسفانه، بسیاری در آمادگی برای ظهور، در آن 313 نفر توقف کرده و اینچنین ناامید شده اند و می گویند ما جزء آنها نیستیم یا از بُعد دیگری ناامید شده اند و می گویند یعنی در زمین 313 یار مخلص و خوب پیدا نمی شود تا امام مهدی(عج) ظهور کنند؟!

 

آیا واقعا ظهور معطل تشکیل آن کادر 313 نفری است؟

 

در حالی که آن 313 تن، فرماندهان امام زمان(عج) هستند و ظهور به آمادگی افراد بیشتری نیاز دارد و اساساً ظهور معطل شرط چهارم یعنی آمادگی مردمی است چراکه آن 313 تن یار مخلص امام عصر(عج)، هم همراه و سرباز می خواهند.

از این رو، خدا امام مهدی(عج) را در پس پرده غیبت نگاه داشته تا بیداری اسلامی کاملاً حاصل شود و مردم هم حالت اضرار و هم آمادگی عمومی برای ظهور داشته باشند تا طرح و برنامه الهی با مدیریت امام و به کمک نیروهای مردمی در جهان پیاده شود.

باید از عاشورا درس بگیریم که خدا اجازه نمی دهد مردم آنطور که با امام حسین(ع) رفتار کردند و ایشان را تنها گذاشتند با امام مهدی(عج) رفتار کنند.

 

بزرگداشت قیام حسینی با عزاداری های محرم در جامعه منتظر ظهور امام عصر(عج) چه ضرورتی دارد؟

 

بزرگداشت سیدالشهداء(ع) برای طرح همین مطالب است انسان ها روی کره زمین برای سه مسئله بزرگداشت می گیرند یکی حوادث تلخ مثل زلزله بم، بمباران ناکازاکی و هیروشیما و .. دوم برای موفقیت هایشان مثل استقلال کشورهای مختلف، پیروزی انقلاب اسلامی و ... و سوم برای اشخاصی که خدمتی به بشریت کرده اند به عبارت بهتر، حس حق شناسی در انسان ها اقتضا می کند برای آنها که خدمت به دیگران کرده اند، بزرگداشت بگیرند.

عزاداری های محرم هم به پاس خدمتی است که امام حسین(ع) به بشریت تا روز قیامت کرده اند؛ البته تفاوت این بزرگداشت با دیگر بزرگداشت ها در آن است که ما برای امام شهیدمان بزرگداشت می گیریم، امام کسی است که ماموم داشته باشد و لذا معرفت امام در گام نخست آن است که بدانیم این فرد امام ما است ما در این بزرگداشت ها می خواهیم بدانیم امام ما چه می خواسته است؟

 

طرح مباحث مهدوی در منابر و عزاداری های محرم چه ضرورتی دارد و چه کمک هایی به نهادینه سازی فرهنگ انتظار پویا و زمینه ساز می کند؟

 

ضرورت طرح مبحث مهدوی در منابر و عزاداری های حسینی از آن جهت است که از پیامبر اکرم(ص) تا امام حسن عسکری(ع) همه از مهدویت سخن گفته اند، و طرح این مباحث مانع از انحراف شیعه می شود در واقع حوادثی را که برای امام حسین(ع) رخ داد، بازگو می کنیم که به مردم هشدار دهیم تا امام زمان(عج) تنها نمانند.

 

یعنی طرح این مباحث در منابر حسینی به کادرسازی مهدوی کمک می کند؟

 

باید توجه داشت در حیات مبارک و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران ایشان ویژگی هایی وجود دارد که به تصریح روایات و احادیث در امام زمان(عج) و یاران ایشان نیز هست.

وقتی در منابر حسینی ماه محرم تعابیر و توصیفات حضرت سیدالشهداء(ع) را درباره یاران باوفای ایشان مطرح می کنیم در واقع می خواهیم الگوسازی کنیم و الگو بگیریم تا امام مهدی(عج) نیز از ما چنین تعابیر و توصیفاتی داشته باشند و لیاقت همراهی با ایشان را در آن قیام جهانی و روی کار آمدن دولت موعود بیابیم.

 

ادامه دارد ...

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی منتظرانه محرم حسینی مهدویت سیدالشهداء ع امام مهدی عج امام حسین ع قیام جهانی تا امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

تیم ایران با کسب ۲۵۰ و بیشترین امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات کشتی فرنگی جام تختی شد؛ تیم‌های ارمنستان ۱۱۵ امتیاز و سوریه ۱۰ امتیاز و عراق ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

۵۵ کیلوگرم: ۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی

۶۰ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور ۲- سجاد عباس پور ۳- علی احمدی وفا و علی نوربخش ۵- محمد اسدین (سوریه) و کامران عبدولی ۷- محمدجواد ابوطالبی ۸- حسین جاویدی ۹- سورن آقاجانیان (ارمنستان) ۱۰- رابرت کاراپتیان (ارمنستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند

۶۷ کیلوگرم: ۱- حجت رضایی ۲- امیرمحمد یارمحمدزئی ۳- هایک ملیکیان (ارمنستان) و امید حامدی ۵- آرمین محب ثابت و غلامرضا عبدولی ۷- علی شیرزاد ۸- محمد اسکندری ۹- حسین اسفندیاری ۱۰- روبن میرانیان (ارمنستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور

۷۷ کیلوگرم: ۱- غلامرضا فرخی ۲- علیرضا عبدولی ۳- سید محمد عربی و عارف حبیب الهی ۵- محمدرضا حجامی و احمد نجفی ۷- امیرمحمد صمدی ۸- محمدحسن حسینی ۹- حیدر یوسف جبار ۱۰- مسعود کاووسی

۸۲ کیلوگرم: ۱- اشکان سعادتی فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی

۸۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمودی ۲- بهروز هدایت ۳- ابوالفضل پایدار و آرشام بهرام زاده ۵- علی کبیری و محمدهادی صیدی ۷- نریمان مهمدی ۸- ابوالفضل سپهوند ۹- اشکان عبدولی ۱۰- حسین کلیوند

۹۷ کیلوگرم: ۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- محمدسروش رنجبر ۲- رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳- آلبرت واردانیان (ارمنستان) و مهرداد کلیوند ۵- امیرحسین کریمی و سید ابوالفضل میرزاده ۷- ابوافضل فتحی تزنگی ۸- امید محمودی ۹- مهدی حسین پور ۱۰- علیرضا حسنوند

کد خبر 6089327

دیگر خبرها

  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند + جزئیات
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد
  • گزارش زنده: آلومینیوم ۰ - پرسپولیس ۰
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا