Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمستی مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تخصیص آب به واحدهای جدید تولیدی کشاورزی براساس ابلاغیه وزارت نیرو ممنوع است گفت: هر چند که میدانیم این ابلاغیه مخالف تولید است اما به دلیل تاکید وزارت نیرو در استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده تخصیص آب به واحدهای کشاورزی خارج از شهرک های صنعتی ممنوع است اظهار کرد: این ممنوعیت بر اساس دستورالعمل ابلاغیه وزارت نیرو طبق ماده ۲۷ و ۲۸ اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس نمی‌توانیم به واحد های مرغداری، دامداری و سایر واحدهای صنایع تبدیلی خارج از شهرک‌های صنعتی در حوزه کشاورزی تخصیص آب دهیم. 

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان عنوان کرد: در این بخشنامه تخصیص آب به مجتمع های زنجیره تولید در حوزه کشاورزی تاکید شده اما تخصیص آب به واحدهای تولیدی کشاورزی که زنجیره تولید ندارند و به صورت مجتمع نیستند ممنوع اعلام شده است. 

وی عنوان کرد: ممنوعیت تخصیص آب به اینگونه واحدهای کشاورزی در استان زنجان از سال گذشته ابلاغ شده و تا به امروز نیز این ابلاغیه در استان زنجان اجرا می‌شود. 

سرمستی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان نیز مطرح شده است افزود: استاندار زنجان نیز دستور دادند که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد ولی با این حال دستورالعمل از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده و اجرای آن در استان زنجان الزامی است. 

وی خاطر نشان کرد: هر چند که می دانیم این دستورالعمل بازدارنده بوده و مخالف تولید است اما این دستورالعمل از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است مگر اینکه اصلاحیه‌ای در خصوص اجرای آن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان وزارت نیرو ابلاغ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود