Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه طرح "نذر خون" در ماه محرم و صفر در استان مرکزی اجرا می‌شود از آمادگی برای اهدای خون در تاسوعا و عاشورا خبر داد. - اخبار استانها -

فاطمه سادات مهدویانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آمادگی انتقال خون استان برای حضور مردم در پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون در راستای طرح نذر خون  اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم علاوه‌ برانگیزه‌های انسان دوستانه انگیزه مذهبی هم دارند طرح نذر خون در زمینه کمک به افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای ماه محرم تا پایان اربعین ادامه دارد که مردم بیشتر در روز تاسوعا و عاشورا نذر خون انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مردم اهدای خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول کنند با ازدحام جمعیت در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون رو‌به‌رو می‌شویم بنابراین توصیه می‌شود با توجه به محدودیت نگهداری از فرآورده‌های خونی و طول عمر آنها نذرخون از ابتدای ماه محرم تا پایان اربعین داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون میزبان سالم‌ترین افراد جامعه هستند و اهداکنندگان افراد داوطلب سالم و بیشتر آنها سابقه اهدای خون دارند بنابراین بیماری ندارند و از افراد سالم فرایند خونگیری انجام می‌شود.

مهدویانی تصریح کرد: در بدو ورود به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون تب‌سنجی افراد و ضدعفونی دست‌ها انجام می‌شود همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی در فاصله صندلی‌ها و تخت‌های خونگیری رعایت شده است.

وی عنوان کرد: ارائه کارت ملی برای اهدای خون الزامی است و اگر فردی علائم تنفسی، تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس داشت باید اهدای خون را به زمان دیگری موکول کند.

تمامی پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی باز است + جزئیاتاستان گلستان اتوبوس سیار انتقال خون نداردروز پزشک| دستاوردهای سازمان انتقال خون؛ از انتقال خون به مجروحین جنگی تا تأمین پلاسما برای بیماران کرونایی

میزان مراجعه مردم برای اهدای خون نسبت به گذشته کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به وضعیت ذخایر خونی استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه مردم برای اهدای خون نسبت به گذشته کاهش یافته که  بیشتر به سبب ترس از بیماری کرونا مراجعه نمی‌کنند در حالیکه در همه پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود اما اکنون میزان مراجعه به‌گونه‌ای است که پاسخگوی مراکز درمانی هستیم.

مهدویانی بیان کرد: از مردم درخواست داریم تا مراجعه آنها مستمر باشد زیرا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی امری همیشگی است و تنها در بازه زمانی مشخصی مربوط نمی‌شود بنابراین مردم برای کمک به هم‌نوعان خود که به هردلیلی نیاز به خون دارند می‌توانند با اهدای خون در این اقدام خداپسندانه سهیم باشند.

وی با اشاره به میزان مراجعه افراد بهبودیافته از بیماری کرونا و اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون گفت: میزان مراجعه این افراد مطلوب است به طوری که تقریبا روزانه 2 نفر بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه می‌کنند، این افراد یک ماه پس از بهبودی می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون با اهدای پلاسمای خود در روند بهبودی افراد مبتلا به کرونا تاثیر داشته باشند که حدود 500 سی سی پلاسما از آنها گرفته می‌شود بنابراین باید مدارک و آزمایشات لازم همراه داشته باشند.

انتهای پیام/713/ی

R7980/P/S6,73/CT1 بیشتر بخوانید... خراسان رضوی|ناوگان فرسوده بلای جان تیم‌های سیار انتقال خون گناباد شده است ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف استمداد انتقال خون اردبیل از بهبودیافتگان کرونایی؛ ۹۰ نفر از ۳۷۰۰ بهبودیافته "پلاسما" اهدا کرده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خراسان رضوی|ناوگان فرسوده بلای جان تیم‌های سیار انتقال خون گناباد شده است ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف استمداد انتقال خون اردبیل از بهبودیافتگان کرونایی؛ ۹۰ نفر از ۳۷۰۰ بهبودیافته "پلاسما" اهدا کرده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۳ زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد ۴ گزارش ویدئویی| روایت تلخ تسنیم از بی‌آبی در بلوچستان / چرا ۱۳۰۰ روستا هنوز با تانکر‌ آبرسانی سیار می‌شود؟ ۵ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۶ طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری ۷ بستری شدن ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان؛ ۱۲ بیمارستان استان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد ۸ طرح ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس برای رونق تولید / تعیین زمان ۱۵ روزه برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش قهرمانان پار‌المپیکی ایران / ورزشکارانی که زیر بار مشکلات زندگی قد خم کرده‌اند روایت تسنیم از حال و هوای ‌کارگاه دوخت پرچم‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) / اینجا فقط عشق به حسین خودنمایی می‌کند + فیلم گزارش| آسیب‌شناسی مداحی در قزوین / فراموشی سبک منحصر‌به‌فرد قزوینی‌ها در نوحه‌ / مقتل‌خوانی کار هر مداحی نیست شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی کردند/ ایجاد ‌۳۰۰ هزار شغل ‌در این شرکت‌ها مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد لبنان | از کشف ۷۹ کانتینر مواد خطرناک در بندر تا تلاش برای کاهش پیامدهای روانی انفجار بر مردم صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون استان مرکزی مراکز انتقال خون برای اهدای خون میزان مراجعه پایگاه ها ماه محرم نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟