Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداخت منابع ریالی به تعاونی هایی که ۶۰ درصد پیشرفت دارند با استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون موافقت کرد . - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه در حوزه تعاونی ها با تاکید بر نقش گسترده تعاونی ها در  اقتصاد کشور گفت: این تفاهم نامه می تواند نمونه ای برای بخشی از تعاونی های کشور باشد تا بتوانیم قدم بزرگی در جهت بازگرداندن فرهنگ تعاون به اقتصاد ایران برداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با وجود سند بخش تعاون، این بخش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و سهم آن در اقتصاد همچنان محدود است.

شریعتمداری علت عدم اقبال مردم به تعاونی ها در سالهای گذشته را عدم نظارت و خروج شفافیت از بخش تعاون دانست و گفت : خوشنامی که بخش تعاون به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب داشت بسیاری از مردم، حتی کارگران و کارفرمایان را بر آن داشت تا  درصدد تشکیل تعاونی ها باشند.

وی افزود: در گذشته فرهنگ تعاونی و فرهنگ اسلامی توانست ارتباط وسیعی بین مردم به وجود آورد و معتقدم عدالتی که در رابطه با اقتصاد تعاونی وجود دارد در اقتصاد خصوصی نیست .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این نوع نگاه در روش اقتصادی شهید بهشتی به دلیل شناخت از فرهنگ اسلامی  و مطالعه پیرامون فعالیت تعاونی های دنیا وجود داشت و به همین دلیل ایشان بر وجود بخش تعاون در قانون اساسی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: همین نوع نگاه دست اندرکاران در اوایل انقلاب موجب شکل گیری وزارتخانه ای در این حوزه شد و نظارت، هدایت و تشویق دولت از تعاونی ها گسترش یافت به طوری که  تعاونی ها در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای ارائه کردند .

شریعتمداری بر تقویت تعاونی ها با پیگیری سند توسعه و اصلاح قانون بخش تعاون بعنوان دو گام اساسی تاکید و بیان کرد: باید اعتماد به بخش تعاون بازگردانده شود، به همین منظور در وزارتخانه سامانه جامع بخش تعاون تاسیس شده و تمام اطلاعات تعاونی ها اعم از بخشنامه ها، جلسات هیات مدیره ، سامانه هوش تجاری، مصوبات تعاونی ها و ... در آن به روز رسانی می شود و همه اعضا کاملا به تمامی امور واقف هستند .

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: سهولت در ثبت شرکت های تعاونی ، هیات مقرارت زدایی از کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از برکات این سامانه است .

وی ادامه داد: برقرای پیوند بین سامانه ثبت شرکت ها و سامانه تعاون کار با ارزشی است و  به پیشبرد اهداف شفافیت کمک و مدخل ورود فساد را نا امن می کند  .

محمد کبیری، معاون امور تعاون نیز در این جلسه با اشاره به تفاهمنامه مشترک میان دو دستگاه تصریح کرد: پیرو توافقات صورت گرفته در دو ماه گذشته به منظور تلاش هر دو دستگاه در کنار تعاونی های مسکن قوه قضاییه و ساماندهی آنان یک همکاری مشترک اجرایی و حقوقی صورت گرفته است تا فرایندها به صورت شفاف انجام شود .

وی افزود: مذاکراتی خوبی انجام شده تا بتوانیم گام مهمی در راستای ساماندهی تعاونی های مسکن و مشکلات این حوزه برداریم و امیدوارم با اتصال به سامانه هوشمند بخش تعاون مدخل ابهامات که در تعاونی های مسکن مرسوم است مسدود شود و فعالیت آنها در اتاق شیشه ای ادامه یابد .

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی بیشتر بخوانید... اختصاص خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی جوانان بومی/ تعاونی توسعه عمران جان می‌گیرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اختصاص خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی جوانان بومی/ تعاونی توسعه عمران جان می‌گیرد واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۲ کاهش ۲۵ درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیر/ ۶۰۰ هزار تومان از جیب هر کارگر پرید ۳ افزایش ۷برابری ظرفیت هسته معاملات بورس/ عضو هیئت مدیره بورس تهران اذعان کرد: دونوبت‌شدن معاملات عامل ریزش بازار بود ۴ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۳؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۵ گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد ۶ چرا برنج خارجی گران شد؟ ۷ اختصاصی|جزئیات هزینه تولید هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جدید منتشر شد+ جدول ۸ همتی: در حال خروج از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم مهمترین اخبار اقتصادی گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد فراخوان پذیره نویسی ETF پالایشی از فردا/ هر کد ملی حداکثر ۵ میلیون تومان افزایش ۷برابری ظرفیت هسته معاملات بورس/ عضو هیئت مدیره بورس تهران اذعان کرد: دونوبت‌شدن معاملات عامل ریزش بازار بود ترمز رشد پایه پولی و نقدینگی کشیده شد؟! مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد لبنان | از کشف ۷۹ کانتینر مواد خطرناک در بندر تا تلاش برای کاهش پیامدهای روانی انفجار بر مردم صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی بخش تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند