Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:57:47 GMT

عضو هیات علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۵۶۳

عضو هیات علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران درگذشت

دکتر جمشید جداری عیوضی، عضو هیات علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران درگذشت.

به گزارش ایسنا؛ دکتر جمشید جداری عیوضی استاد بازنشسته دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و مؤلف چندین کتاب و مقاله نظیر جغرافیای آب‌ها، نقشه و نقشه‌خوانی در جغرافیا، اصول کارتوگرافی، ژئومورفولوژی ایران، پراکندگی جغرافیایی ریگ‌زارهای مهم ایران و… بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۱۶ در شهر تبریز به‌دنیا آمد و مدرک کارشناسی تاریخ و جغرافیا از دانشگاه تبریز در سال ۱۳۴۵ و دکترای جغرافیای طبیعی (ژئومورفولوژی) را در سال ۱۳۵۱ از دانشگاه استانبول ترکیه دریافت کرد.

این استاد دانشگاه تهران، جزو نخستین استادان ژئومورفولوژی ایران محسوب می‌شود. پس از تفکیک رشته‌های تاریخ و جغرافیا از یکدیگر در سال ۱۳۴۰، درس مستقل ژئومورفولوژی در سال ۱۳۴۳ در دانشگاه تهران ارائه شد که مدرس اصلی آن احمد مستوفی و سپس دانشجویان وی فرج‌الله محمودی و جمشید جداری عیوضی بودند.

بخش عمدهٔ پیشرفت‌های علمی و آموزشی و تربیت متخصصان نسل جدیدتر ژئومورفولوژی در ایران مدیون زحمات فرج‌الله محمودی، مقصود خیام، محمود حریریان، مهدی صدیقی، بدیع‌الله فیروزی، جمشید جداری عیوضی و حسن احمدی است که خدمات ارزشمندی را در راه گسترش دانش ژئومورفولوژی ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، درپی درگذشت این استاد پیشکسوت، هیات رئیسه دانشگاه تهران پیام تسلیتی منتشر کرد

در متن این پیام امده است: 

" انالله و اناالیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر، اطلاع یافتیم استاد ارجمند و پیشکسوت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، شادروان دکتر جمشید جداری عیوضی دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.

هیأت‌رئیسه دانشگاه تهران، با احترام به سال‌ها تلاش و فعالیت علمی، پژوهشی و آموزشی این استاد فرهیخته که اثرات فراوانی در حوزه پیشرفت‌های علمی، آموزشی و تربیت متخصصان ژئومورفولوژی در ایران داشت، درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده ایشان، جامعه علمی کشور، دانشجویان، استادان و همکاران تسلیت گفته، برای روح بلند وی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر و شکیبایی مسألت می‌نماید."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران درگذشت استاد دانشگاه دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

عرفان خسرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق فراخوان وزارت علوم انجام شده و تابع قوانین و سیاست‌های وزارت علوم است.

وی ادامه داد: منتها چون دانشگاه فنی و حرفه ای در زیرنظام مهارتی قرار دارد علاوه‌ بر شرایط عمومی که در فراخوان‌ها وجود دارد یک آزمون تخصصی نیز در دانشگاه وجود دارد که متقاضیان هیات علمی دانشگاه فنی‌حرفه‌ای باید این آزمون‌های تخصصی را هم بگذرانند تا جذب دانشگاه شوند.

وی درباره سهمیه جذب در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سهمیه دانشگاه در فراخوان قبلی جذب ۶۰ نفر بود و این سهمیه خیلی ناچیز است پیگیر افزایش آن هستیم تا کمبود عضو هیات علمی در این دانشگاه را جبران کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: تقریبا خروجی هیات علمی ما که سال گذشته بازنشسته شده اند حدود هفتاد الی هشتاد نفر هستند که قاعدتاً طبق استانداردها باید این سهمیه افزایش پیدا می‌کرد ولی در مجموع در سازمان اداری استخدامی سهمیه جذب دانشگاه محدود است این مشکل وجود دارد و به‌دنبال اصلاح آن هستیم.

وی ادامه داد: همه قوانین و مقررات کشور می‌گوید که چه به‌لحاظ نیروی انسانی چه به‌لحاظ ساختار و چه به‌لحاظ زیرساخت مطابق اسناد برنامه توسعه کشور باید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور توسعه پیدا کند حالا ممکن است یک مقاومت هایی در بخش‌های اجرایی وجود داشته باشد که امیدواریم با جلسات کارشناسی این‌ها برطرف شود این اتفاق بیفتد و هرم منابع انسانی ما اصلاح شود تا بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی درباره اینکه چه تعداد کمبود هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد گفت: ضریب هیات‌علمی در دانشگاه ما یک به 180 است و حداقل نیاز به جذب یک هزار عضو هیات علمی دیگر در دانشگاه داریم، مقدمات آن از طریق وزارت علوم و سازمان اداری استخدامی درحال فراهم شدن است اگر یک هزار عضو هیات علمی دیگر به دانشگاه اضافه شود ضریب ما یک به 100 شده و اصلاح می‌شود درحال‌حاضر 700 عضو هیات علمی داریم و بیست و یک هزار نیروی حق تا تدریس با دانشگاه همکاری می‌کنند.

کد خبر 6097934

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران